Hoe verschuif je je slaapritme?

Ik ben s avonds altijd laat op en s ochtends kan ik er niet uit komen. Hoe kan ik mijn dagritme zodanig aanpassen dat ik er om 6:15 uit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

wekker op 1opm zetten en dan naar bed gaan. Doe dit een week achter elkaar, en dan wil je gewoon om 10 naar bed. Ook als je niet kan slapen. Ogen dicht, licht uit, en in bed liggen. Kwestie van een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent het bokje,
het enige wat je kan doen is vroeg naar bed gaan, maar waarschijnlijk kan je dan niet slapen.

Ik ben ook een avondmens (zeg maar gerust nachtmens)
Het liefst slaap ik van 04.00 tot 12.00, maar dat is niet echt handig met werk enzo.

Sporten en buiten zijn, (wandelen, fiesten, enz) helpen met kunnen slapen. Melatonine werkt bij mij ook goed (0.5mg 2 uur voor bedtijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
van 2:00 tot 10:00 lijkt mij nou heerlijk, helaas niet alleen met werk lastig, maar ook met kind naar school. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, die optie wilde ik de TS al bijna geven:
Regel een paar kinderen. Dan wordt je gedwongen tot een ritme en slaap je 's avonds ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf nog kind bent is dat wel moeilijk. In mijn geval dus....
Verschuiven van slaapritme gaat je tijd kosten!
Ik heb alle antwoorden tot zover gelezen, maar het lijkt me toch wel te kunnen.
Stel: je gaat om 3 uur 's-nachts slapen en om 6 uur eruit.... dan slaap je 3 uur.
Het KAN dan naar mijn idee niet anders, of je valt op een gegeven moment, na x dagen dit ritme, om.
Het is net als met kinderen, die niet willen slapen: lekker laten gaan (geen strijd van maken, want als ouder verlies je die) en op een gegeven moment slapen ze echt wel. Het heeft alleen wel tijd nodig, voordat er een goed en "normaal" ritme in zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel met de laatste zin, dat het ook voor jou tijd nodig zal hebben, voor je in een lekker ritme zit.