Hoe lang heeft iemand nodig om bij te komen van een oude relatie voordat hij/zij klaar is voor een nieuwe relatie?

Ik zit op de hogeschool, en ken een meisje best goed. ik ga vaak met haar om op school, en ik merk aan haar dat ze mij wel aardig vindt. Nu had ze altijd een vriendje, al een tijd, volgens mij 2 jaar, en die heeft het vandaag uitgemaakt. hoe lang zal ik wachten totdat ik haar met mij kan ''belasten''?

Toegevoegd na 10 minuten:
met belasten bedoelde ik dat ik haar leuk vindt, en wanneer ik dus een ''move'' kan maken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een voorzichtige start. Als vriend op wie ze kan terugvallen, die naar haar luistert als ze dingen kwijt wil, die een schouder biedt als het nodig is.
Om te beginnen kun je haar al een kaartje sturen met een lieve tekst of met hier genoemde dingen.

Zo leert ze je kennen en waarderen als een behulpzame, lieve vriend. Je bent en blijft dan in ieder geval in beeld.

Over een poosje zal ze gaan vergelijken, jou met die ex. En als ze dan waardeert dat je er voor haar bent, zal ze zeker toenadering zoeken. En anders jij wel, over een poos. Je merkt het vanzelf. Als ze aandacht krijgt voor jou, als ze vragen stelt, als ze ineens wat verlegen gaat doen: dan ziet ze jou als kandidaat! Rustig aan, het komt naar je toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit is voor iedereen anders. Maar zoals je zegt merk je aan haar dat ze je wel aardig vindt. Dus ik zou zeggen, ga ervoor. Misschien ben je dan de "rebound", maar als je daar tevreden mee bent is dat ook goed natuurlijk ;)
En misschien heeft ze juist wel weer snel iemand nodig om die ander te doen vergeten, maar wil ze ook best verder als het dan klinkt.

Gewoon voor gaan dus zoals je dat anders ook zou doen. 2 jaar is nou ook weer niet zoooo lang ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon afwachten tot je van haar het gevoel krijgt dat ze niet meer aan de ander denkt, en ze duidelijk signalen geeft dat ze open staat voor jou. Een beetje flirten, en kijken wat de reactie is.

Hoe lang het durt.. hangt er van af. 2 jaar relatie is redelijk lange tijd, dus de relatie kan best serieus zijn geweest. Aangezien zij het niet heeft uigemaakt, zal ze waarschijnlij knog voor hem gevoelens hebben. Het kan zo maanden duren, als ze echt verliefd op de ander was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het bijzonder te waarderen dat je op de eerste plaats aan háár gevoelens denkt. Ze zal nog erg in de war zijn en eerst zichzelf terug willen vinden.

Er is niets op tegen om haar te vertellen dat je veel om haar geeft, maar dat je begrijpt dat het nu niet de tijd is voor een nieuwe relatie. Zeg dat je er voor haar zult zijn als ze dat prettig vindt, maar dat je haar niet lastig zult vallen.

Daar zou ik het bij laten. De tijd zal oude wonden helen en nieuwe mogelijkheden een kans geven. Neem rustig de tijd en als je veel om haar geeft, kan je een tijdje wachten. Geduld is het kenmerk van echte liefde.
Ivana
13 jaar geleden
Ik zou ook zeggen: ga er gewoon voor!!!

Je houdt nu al rekening met haar evt gevoel, dus al te drammerig zul je hopelijk niet gaan doen.

Weet je, als jij gaat zitten wachten tot jij denkt dat zij er klaar voor is is je kans misschien verkeken.

Begin gewoon je vriendschap aan te bieden en zeg desnoods dat je daar voorlopig mee kunt doen. Ben je wel "in the picture" als ze weer om zich heen gaat kijken.
amigo
13 jaar geleden
Ik als meisje zou het niet leuk vinden als iemand dan gelijk zegt dat hij mij leuk vindt, veel te sletterig... als zij zelf duidelijk maakt dat ze eroverheen is en ze met jou wil, maakt ze dat ook echt duidelijk denk ik. Dan kun je zeggen dat je haar ook leuk vindt.
Succes, en vergeet niet: meisjes vinden het vreselijk om beledigt te worden, dus geef alleen complimenten, dan zal ze jou ook waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk nog heel eventjes wachten om er vol voor te gaan. Probeer haar eerst gewoon vriendschappelijk te benaderen, ga met haar uit en leuke dingen doen, maar laat haar in haar waarde. Wees lief voor haar, probeer met haar te praten en dan zal zij zelf ook wel dingen aangeven denk ik zomaar. Je weet dan zelf goed genoeg of ze jou echt ziet zitten of dat ze blij is met jou vriendschap op dat moment. Overhaast in iedergeval niets, maar laat jullie gevoel spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is voor iedereen verschillend,
de een heeft zo weer een ander,
de ander wil eerst even wat rust hebben voor die aan een nieuwe relatie begint