Waarom antibioticum zalf bij exzeem?

Van de dermatoloog een antibioticum zalf tegen exzeem voorgeschreven gekregen. Hoe werkt dit voor het exzeem? Kan iemand mij dit in niet-medische termen uitleggen? De arts kreeg het niet duidelijk voor mij :D

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is een permanente zalf; Antibiotice zou tegen het exzeem zelf werken, niet tegen bacteriele / virus infectie risico's.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Huid die door eczeem is aangedaan is heeft een grote kans om met bacteriën geinfecteerd te raken. Een licht geïnfecteerde huid kan worden behandeld door het tijdelijk met ontsmettende crème of antibioticazalf in te smeren. Als de infectie uitgebreid is en nattende plekken en puistjes ontstaan kan een kuur met antibiotica nodig zijn.
Voor meer informatie raad ik aan alles op ondervermelde bron te lezen. Er staan ook waardevolle tips op die de last van deze huidziekte draaglijker maken!
Amadea