Herstelgerichte zorg binnen de geestelijke gezondheidszorg. Alleen maar positief, of heeft het ook nadelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt ten eerste helemaal aan jezelf of je er uberhaupt voor open staat. Als je er niet voor openstaat kun je dit heel makkelijk negatief ervaren. Als je er wel voor openstaat ben je al een stap in de goede richting.

Bovendien zul je ook een bepaalde 'klik' moeten hebben met je hulpverlener. Als het niet klikt met je hulpverlener is het lastiger om een vertrouwensband te scheppen en kun je hier beter meteen vanaf het begin eerlijk over zijn. Zo weet ieder waar hij/zij aan toe is. En dan kan daar ook een oplossing voor bedacht worden. Misschien een andere hulpverlener proberen in dat geval?

Alles heeft voor en nadelen, daarbij komt de eerste stap altijd uit jezelf, positief of negatief.