Val ik alsnog af als ik een zak cheetos kaasknabbels eet vandaag en verder niks?

Er zit 115 gram in de zak en per 100 gram zitten er 490 kcal in.

Verder heb ik wel best veel donkere druiven gegeten en twee manderijenen. Twee volkoren boterhammen met becel en slankie kaas.

Als ik de za chips erbij eet val ik dan nog af?

Ga pas om 4 uur snachts slapen dus ik beweeg nog wel veel. Lange wandeling met de hond. De was op zolder ophangen en die dingen.

Ik weet dat het ongezond is maar het gaat me dus om of ik nog afval of niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Kimath
13 jaar geleden
je eet wel erg weinig brood vind ik.
Ik eet op een dag bak muesli met yoghurt, 4 boterhammen en 2 stuks fruit.
Je kunt beter wat extra brood eten, dan krijg je meer vezels binnen en minder snel hongergevoel.
En genoeg er bij drinken.
1 dagje chips eten maakt echt helemaal niks uit hoor, gewoon lekker van genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn ze lekker he?

Antwoorden (6)

Of je afvalt of niet, hangt niet van één enkele dag af. Het is een proces dat langer duurt. Als je wilt afvallen, moet je kijken naar de lange termijn en je eet/leefgewoonte aanpassen. Als je zorgt dat je gemiddeld genomen niet teveel calorieën tot je neemt en genoeg beweegt, dan val je geleidelijk af. Geleidelijk afvallen is de beste manier!

Nog een tip: ga niet elke dag op de weegschaal staan, maar gewoon één keer per week!

Toegevoegd na 14 minuten:
Een keertje een zak chips is helemaal niet erg. Daarnaast, als druiven, mandarijnen en twee boterhammen verder het enige is wat je vandaag gegeten hebt, dan is dat veel te weinig. Dat is niet gezond en helpt je ook niet met afvallen!
bamibal
13 jaar geleden
ja ..er staat maar een ding op...
eet t en je weet t ....
je eerst wegen, dan eten dan weer wegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist als je af wilt vallen, moet je goed letten op wat je naar binnen werkt. Minder eten is niet erg, als je maar zorgt voor voldoende voedingsmiddelen.
In chips zit, behalve vet en te veel zout, niets waar je lichaam op positieve wijze iets mee kan...

Dus doe jezelf een plezier : neem een handje chips, en zeg dan, genietend krakend, streng tegen jezelf : 'en de rest smaakt nét zo....'

Succes met het afvallen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om af te vallen krijg je dan te veel calorieen binnen. Je titel deed vermoeden dat je verder niks at maar wat je in de omschrijving nog zet is echt niet niks, druiven bevatten best veel suiker.

Je eet zo waarschijnlijk te veel vet en te weinig vezels. Voor één dag trouwens niks mis mee hoor.

Wil je weten wat je eet moet je eens googles op caloriechecker (zie één voorbeeld als link) dan kun je gewoon optellen wat je eet.

ca 2000 kcal is je normale hoeveelheid, via de weight watchers mag je er nog maar 1000 (als vrouw), andere dieten doen tot maximaal ca 1500
amigo
13 jaar geleden
Vraag je eerst eens af óf je wel af moet vallen. Een enkele kilo overgewicht is echt geen probleem voor je gezondheid als je er verder gezonde leefgewoontes op nahoudt. Bewegen doe je al goed.

Probeer eerst eens tot een evenwichtig voedingspatroon te komen waarbij je lege calorieën zoveel mogelijk weglaat. De richtlijnen daarvoor kun je op veel plekken vinden maar die van het Voedingscentrum zijn een uitgangspunt. Doe alleen geen snoep op je brood, zoals hagelslag, jam en vruchtenhagel. Doe rustig aan met fruit. Twee porties per dag is voldoende.

Kijk hoe je je erbij voelt en laat geen voedingsmiddelen weg maar verklein liever de hoeveelheden. Doe liever dun boter op je brood dan halvarine en liever gewone kaas dan vetarme. Light producten gebruiken is jezelf voor de gek houden en maken alleen je portemonnee lichter.

Veel tussendoortjes bestaan uit lege calorieën, vooral snelle koolhydraten. Ze stillen de honger niet waardoor je er van door blijft eten, zeker als je je geweten sust met flauwekul zoals 'vetarm', 'light' of 'verantwoord'. Neem liever een handje noten, een stukje worst of kaas als tussendoortje of gebruik er je fruit voor. Eet geen wit- of bruinbrood maar volkoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvallen valt of staat niet met deze ene dag. Het is een lange termijn proces van minimaal een week. Maar als jij elke dag dit soort afwegingen maakt, dan is het een week lang een optelsom van zakken chips of andere ongezonde snacks.

Het gaat om die mindset veranderen. Als je vandaag kiest voor een gezonde snack ipv een zak chips, doe je dat morgen ook etc. En dan val je af.