Hoe kan ik mijzelf eraan herinneren dat ik mijn bekkenbodemspieren moet trainen?

Beetje rare vraag, maar voor een bepaalde doelgroep vrouwen zijn tips toch van harte welkom.....Mijn huisarts heeft mij dit geadviseerd te doen vanwege urineverlies tijdens niezen, slappe lach etc., een vaak voorkomend probleem nadat je kinderen hebt gebaard. Maar ik vergeet het altijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedere keer als je je tanden poetst? En in de rij staat voor de kassa? Een armbandje als reminder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat heeft te maken met discipline...Als jij er last genoeg van hebt, dan doe je die oefeningen wel. Je zit vaak genoeg op een dag even kopje koffie of thee te drinken, dan kan je oefenen, ook als je op de wc zit, (juist) belangrijk om dan te oefenen.... als je staat af te wassen, of naar je kindje staat te kijken, je kan het de hele dag door doen . Zelfs in bed is het te doen.... ligt aan jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij was het standaard tijdens het tandenpoetsen. Je kunt een briefje op de spiegel plakken tot het een gewoonte wordt.

EN elke keer als je iets lekkers wilt eten (koekje snoepje ect) verplicht 3x oefenen. Is ook wel te onthouden.

Het is het beste om gewoon 2-3 gelegenheden te kiezen en die eraan te koppelen, tot slot een briefje op je bedlamp want dan kun je het in ieder geval voor het slapen gaan nog even doen.

Na het plassen is ook een goed moment, tijdens schijnt niet goed te zijn maar erna kan natuurlijk geen kwaad
amigo
13 jaar geleden
Stel je wekker op je mobieltje in dat die dagelijks op een bepaald moment een leuk liedje van Elvis (the Pelvis = bekken) speelt. Dan weet jij genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan jezelf aanleren om even een oefening te doen vlak na het eten(ontbijt, lunch en avondeten), dit zal ene tijdje duren voor je eraan denkt het werkelijk steeds te doen, maar na een tijdje zul je het snappen.
Wat ook kan helpen is een timer op te telefoon in te stellen.
Of probeer er aan te denken bij het opstaan en gaan slapen, of bij het tandenpoetsen.
Zet het evt in je agenda(als je daar vaak in kijkt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het 's morgens in bed doen juist voor het opstaan, wordt een gewoonte en na een tijdje ga je het automatisch doen.