Koorts rond de 39 a 40. Maar verder geen pijn. wat kan ik het beste drinken?

Heb nu al een paar dagen flinke koorts dokter zegt dat aangezien ik geen pijn heb eigenlijk gewoon een beetje moet uitzieken.

Maar ik moet vaan naar de WC. logisch maar ik moet ook veel drinken voordat ik uitdroog maar wat kan ik het beste drinken. Water doe ik eigenlijk alleen met medicijnen. Smaakt ook niet echt heel lekker. Drink nu veel aquarius omdat daar vitamine ofzo inzaten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Vergeet ook niet iets zouts te nemen. Bijv. bouillon. Omdat je bij koorts veel zweet verlies je ook aardig wat zouten. Dat kan weer aangevuld door het even van wat soep (kippensoep!) of bouillon.

Drink inderdaad verder wat je lekker vindt.

Toegevoegd na 21 seconden:
even = eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alles is goed, behalve alcohol, want dat onttrekt weer vocht. Lekkere sappen. Thee, melk. Alles waar je trek in hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is toch of water of een fruitsapje... in een fruit drank zitten veel verschillende vitmines in die je nu wel kan gebruiken.
Veel naar de wc gaan betekend veel drinken zodat je ook niet gaat uitdrogen.
ik heb thuis occinococium staan het klinkt raar maar het werkt geweldig.
na 1 buisje in te nemen voel je je naar een half uur weer opgepept dit is voor koorts en griep.
je kan het halen bij een drogist.
ziekse nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ook diarree hebt, is ORS goed om te nemen. Maar dat is ook niet echt lekker.
Alles wat hierboven genoemd is, is natuurlijk ook prima.
bamibal
13 jaar geleden
Als je niet misselijk bent, kun je alles wat drinkbaar is drinken op inderdaad , alcohol na.
Daar komt bij dat koortsremmende pijnstillers en alcohol vervelende en zelfs gevaarlijke reacties met elkaar aan kunnen gaan.
Vruchtensappen is een goede keus, maar ook thee , soep enz.
Moet je wel spugen, houd het dan bij water en slappe thee met weinig suiker.
Drink niet teveel vitaminedrankjes, dat belast de nieren
en kan zelfs stapeling van vitamines geven.
Vooral drankjes waar de vetoplosbare vitamines A en D in zitten moet je met mate nemen , houd de aanbevolen dagelijkse dosis (staat op het flesje) in de gaten!
Dat je wat meer vitamine C binnen krijgt is niet echt een probleem.