Hoevaak kan ik naar een inloopspreekuur van de dokter?

Ik ga wat vaker naar een inloopspreekuur, maar hoevaak kan ik dat doen van een basisverzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo vaak als nodig is maar daar moet je op de een of andere manier met je huisarts uit zien te komen. Een heel enkele keer denk ik achteraf ook weleens dat ik iets langer had kunnen wachten maar het omgekeerde, ik had eerder moeten gaan, gebeurt me ook. Soms weet je dat dus pas achteraf. Het hangt in ieder geval niet van je verzekering af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe altijd, je bent met een basisverzekering gewoon verzekerd voor doktersbezoek, dus of je nu naar een inloopspreekuur gaat of een afspraak maakt: recht op een dokter heb je altijd. Onbeperkt dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag dagelijks naar het inloopspreekuur maar de huisarts denkt na de derde of vierde dag wel bij zin eigen:'Wat zou er nu weer zijn".
De kans bestaat dat wanneer je erg vaak op het spreekuur komt de huisarts een "echte" klacht of probleem over het hoofd ziet.