Kan een mens af en toe een nachtrust overslaan, zonder noemenswaardige problemen daarvan te ondervinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het is te doen en dan is de impact op jouw bioritme nog niet groot. Je zult wel merken dat je even van slag bent maar verder de draad weer in het oude ritme oppakken zorgt weer dat jouw ritme in het gareel komt. Hdet wordt anders als je langer je ritme onderbreekt, bv. bij nachtdiensten. Dan moet het ritme om. Het valt op dat er mensen zijn die er goed tegen kunnen en die er beslist niet tegen kunnen. Dat is een kwestie van ervaring opdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een nacht overslaan, moet kunnen, mits je er de volgende nacht wel vroeg(er) in duik. Een mens heeft gemiddeld 7 tot 8 uur slaap nodig, maar ieder lichaam is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn gevoel moet het niet vaker dan een maal per week, maar af en toe kan geen kwaad. Overdag als daar ruimte voor is een tukje van een half uur kan prettig zijn, maar dat verschilt per mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker geen kwaad. Sterker nog. Het wordt voor mensen met een depressie soms aangeraden om af en toe een nacht over te slaan. Ze voelen zich daarna minder depressief en kunnen (in ieder geval voor de dag erna) een en ander beter aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per mens verschillend. De een zal het redelijk 'ongestraft' kunnen doen en alleen een beetje moe zijn, de ander krijgt een joekel van een ' jetlag' en wordt zo slapjes dat hij acuut elk voorbijkomend virusje oppikt.

Ik behoor tot de laatste categorie, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt van de persoon af, ik ken genoeg mensen die als ze het afentoe doen nergens last van hebben.
Maar ik zelf ga flink hallucineren(ombuigende vloeren, golvende gordijnen)