ik heb een schaafwonde op men neus en er onstond een korste op die ondertusse af ging vanzelf maar nu is da heel rood nu was mijn vraag trekt da weg

Toegevoegd na 4 minuten:
ik had een slag gekregen tegen mijn neus met een aftrekker voor te dweilen er onstond een korstje op die nu ondertussen vanzelf afging maar da plekje is nu rood en was mijn vraag of het rood blijvend is of trekt het weg en word het gewoon terug huidskleur de wonde is niet diep kan iemand mij helpen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

ja da trekt wel weg het kan zij da er een klein litteke overblijf maar zal sowieso minder zijn da wat je nu heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal trekt dit na een geneesperiode weg.
Deste meer je er vanaf blijft, deste sneller dat het gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het korstje eraf is, is de wond eigenlijk helemaal genezen. Het huidje, dat onder het korstje gegroeid is, is teer en rood, maar na heel korte tijd is onder invloed van het licht het huidje 'afgehard' en dan trekt de roodheid weg.

(even een tip, terzijde : het is eigenlijk niet de bedoeling, hier op GV fonetisch te schrijven. We spreken hier allemaal Nederlands of Belgs, dus fonetische schrijfwijze, hoe lief bedoeld ook, is niet nodig, hoor....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlaams, heet dat, haha