Mexicaanse griep terug in het land ?

kan het zijn dat de Mexicaanse griep weer heerst. Ik zat gedurende 10 minuten te praten met iemand die koorst had en hoestte op 3 meter afstand van mij en na twee dagen was het ziektebeeld:

- Eerst hoofdpijn 1 dag , kon nog gewoon naar buiten
- Tweede dag in de avond lichte koorts , zweterig rillerig, hoesten met nauwelijks slijmvorming, hoofdpijn . je vrij "slecht voelen ".
- Derde dag lichte koorts , zweterig rillerig, afwisselend veel te warm of veel te koud voelen. Twee uur overdag bij geslapen. Winderigheid.
- Vierde dag moeheid, heel af en toe hoest .
- Morgen weer aan het werk

Echt een super milde griep dus , kan het weer Mexicaanse griep zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Mexicaanse griep is er nooit geweest.
Verzonnen door de farmaceutische industrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben ik patiënt 1 van de 2010/ 2011 pandemie.

Het beste antwoord

Er is een beperkt aantal griepgevallen in Nederland. In week 51 [van het jaar 2010] werden 23 mensen op de 100.000 inwoners met influenza-achtige ziektebeelden (IAZ) gerapporteerd door de huisartsen van de CMR-Peilstations van het NIVEL. Huisartsen zien vooral jonge kinderen met IAZ (0-4 jaar). In de 10 door de huisartsen van patiënten met IAZ ingestuurde en onderzochte neus- en keelmonsters werd drie maal (30%) influenzavirus aangetoond; een maal het influenza A(H1N1)2009 virus (Mexicaanse griep) en twee maal influenzavirus B. Er werd bij deze patiënten geen respiratoir syncytieel virus (RSV) gevonden. In de 15 van patiënten met bovenste luchtweginfectie (ARI) ingestuurde en onderzochte neus- en keelmonsters werd een maal (7%) influenzavirus B aangetoond en een maal (7%) RSV. Influenzavirus B veroorzaakt vaak milde griepverschijnselen, die soms niet van een doorsnee verkoudheid te onderscheiden zijn.

Het lijkt mij dat je eerder het influenzavirus B hebt opgelopen dan de Mexicaanse griep.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of natuurlijk gewoon een najaarvirusje.
Nee de Mexicaanse griep is niet terug in het land. Dit klinkt als gewoon een influenza virus die iedereen kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk van niet. je hebt een gewone griep gehad, lijkt me meest waarschijnlijk!.neem extra zink,en vitamine c + genoeg drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen arts, maar wat je beschrijft klinkt mij meer in de oren als een verkoudheid.
Griep is doorgaans heftiger, begint ook van het een op het andere moment met hoge koorts, spierpijn en dergelijke (ik hoor van veel mensen nu klachten over haarpijn), en is zelden in een paar dagen over, dat duurt meestal minstens een week.
Er waren wel diverse griepvirussen rond, maar dit lijkt me dus geen griep, ook geen Mexicaanse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er waren altijd meerdere griepvarianten van het griepvirus rond in 'het seizoen'. Je kunt inderdaad een niet al te agressieve vorm van influenza hebben opgelopen.

Als de infectie echt in de longen zit en je bent er weinig snotterig bij is het hoogstwaarschijnlijk griep geweest. Verkoudheid zit echt in de bovenste luchtwegen met snotterigheid, vol gevoel in de neusholte en vaak wat keelpijn en hoesten. Ook bij verkoudheid kun je tgemperatuursverhoging hebben maar het verloop is doorgaans minder heftig dan bij griep.

Of je het H1N1-virus hebt opgelopen is moeilijk na te gaan zonder het virus echt te isoleren.