Is het gehemelte of verhemelte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borstkast of borstkas?
Annswers
13 jaar geleden
Hersens of hersenen?

Het beste antwoord

Volgens mij is beide goed. Het gekke is inderdaad, waarom zegt de 1 het is mijn verhemelte, terwijl de andere het zijn gehemelte noemt. Misschien zoals je het gehoord hebt van je ouders?? Ik heb het n.l. altijd over mijn verhemelte. Je hebt me aan het denken gezet, maar voor mijn gevoel zijn inderdaad beide goed. Goeie vraag overigens! Gea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Beide is goed !

Verhemelte

Het verhemelte of gehemelte (Latijn: palatum) is de gebogen scheidingswand tussen de mondholte en de neusholte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet wist tot ik het had opgezocht...
Ik dacht zelf altijd gehemelte
maar als je op de wiki of op medische sites kijkt word verhemelte toch het meest genoemd
verhemelte