Gemakzucht en als het eenmaal zo is blijft het vaak zo.

Wij hadden tot voor kort ook twee polissen en de kinderen zaten bij mij erbij.
Volgens mij is het financieel helemaal niet aantrekkelijker om 1 polis te hebben (dom eigenlijk van ze, zouden ze moeten aanbieden).

Voordeel van 2 polissen is dat je zaken uniek voor jou kunt regelen.

Voordeel van 1 polis is mogelijk iets minder administratie en dat één persoon alle declaraties doet (maar niks houd je tegen dat met 2 polissen ook te doen.

Wij zitten nu in één collectief maar ik denk er hard over volgend jaar toch gewoon weer een eigen verzekering te nemen als ik elders beter/goedkoper uit ben
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het geval van kinderen omdat die gratis zijn meeverzekerd op de polis van (één van de) ouders. Maar verder zie ik geen reden.

Mijn man en ik hebben ieder een eigen polis. Ik neem bijvoorbeeld een aanvullende verzekering specifiek om de kosten van zwangerschaps- en bevallingszorg optimaal gedekt te krijgen, en ik weet vrij zeker dat mijn man voorlopig niet van plan is zwanger te raken. Dus wat voor mij voordelig is, zou in het geval van mijn man alleen een kostenpost zijn.