ik werk als gastvrouw/ baliemedewerker in een huisartsen H.O.E.D onder welke CAO val ik, volgens werkgevers onder geen enkele

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Onder welke CAO je valt hangt van zowel de werkgever als de werknemer af. Een CAO is een collectieve vorm van een arbeidsovereenkomst tussen werkgevers en werknemers. Die twee partijen kunnen er dus ook voor kiezen om een individuele arbeidsovereenkomst af te sluiten. Kijk in je contract wat voor jou van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vond een heel artikel over o.a. CAO en HOED artsen en personeel, teveel om hier te kopiëren, dus vandaar alleen de link ernaartoe. Hoop dat je er iets aan hebt!

Toegevoegd na 2 minuten:
toch een klein stukje voor je gekopieerd: je valt volgens mij onder de eerstgenoemde CAO

Arbeidsvoorwaarden en CAO
De LHV heeft voor haar leden twee cao’s afgesloten:

De CAO Huisartsenzorg

Onder deze cao vallen alle werknemers die in dienst zijn van een huisarts of huisartsenpraktijk, uitgezonderd directieleden, huisartsen, huisartsen in opleiding en stagiaires. Er vallen ongeveer 12.500 werknemers onder. Naast de LHV zelf vanuit de werkgevers is voor de Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten een belangrijke CAO partner van werknemers zijde.

De CAO voor de Huisarts in dienst bij een huisarts (Hidha)

Onder deze CAO vallen de huisartsen die in dienst zijn van een huisarts of huisartsenpraktijk