Wat kan ik het beste doen wanneer ik wakker word met een inbreker in mijn kamer?

De inbreker en ik hebben geen relatie behalve die van het moment. Hij/Zij weet nog niet dat ik wakker ben. Ik weet dat het een inbreker is maar kan verder niet zien of diegene bijvoorbeeld een wapen draagt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Net doen of je nog slaapt, hij/zij zal niet lang in je slaapkamer blijven omdat hij/zij weet dat jij wakker kunt worden. Een gemiddelde inbraak duurt 13 minuten, dus het is waarschijnlijk snel voorbij. Zeker blijven liggen als er geen hulp in de buurt is. Uit het feit dat hij/zijn op jou slaapkamer komt terwijl jij er ligt blijkt dat hij/zij niet bang is. Een wapen welke jij pakt kan tegen je gebruikt worden. Wachten tot ie weg is, dan de politie en slachtofferhulp bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Beste is dat je geen actie onderneemt en hem op zijn gemak stelt. Ga zeker niet in discussie, verweer je niet tegen hem en vraag wat hij wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een slaperige stem:
"Hey lieverd, was het druk op werk? Ik had je al eerder weer thuis verwacht"

Je laat zien dat je wakker bent, dat er hulptroepen op komst zijn, maar dat je nog geen gevaar vormt. De inbreker heeft dus rustig de tijd om te vertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel zachtjes fluisteren: "Zoek je geld?"
Als hij "Ja" antwoord dan reageer jij met:
"Dan zoek ik graag met je mee..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je natuurlijk ook gewoon slapende houden. Ik neem aan dat je verzekerd bent tegen diefstal dus ik zou mijn leven niet wagen om ervoor te zorgen dat hij niets kan meenemen.Als hij ziet dat je wakker bent dan kan hij daar van schrikken en/of agressief van worden. Zodra hij de kamer verlaat pak je je mobieltje of de telefoon (hopelijk ligt die op je kamer en bel je 112).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat nou als diezelfde inbreker je telefoon ook meeneemt? :P achter hem aan lopen en vragen of je even mag bellen met zijn nieuwe telefoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, er is waarschijnlijk wel nog een telefoon in huis..
Praktijkervaring: de inbreker had er geen erg in dat je thuis was en schrok zich helemaal lam toen hij ontdekte dat er iemand in de slaapkamer aanwezig was. Hij rende het huis uit.
Dit gebeurde mij toen ik nog in een studentenhuis woonde en sliep in de kamer waarvan de inbreker verwachtte dat het de woonkamer was, en het licht aan deed om eens even rustig alles door te snuffelen. Ik ben nog nooit zo geschrokken, maar die inbreker volgens mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen alsof je slaapt totdat hij weg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik doen of ik slaap en dan als hij weg is de Politie bellen.
Je kan ook als je niet wil dat hij iets mee neemt iedereen wil dat niet maar toch, Gewoon een mep verkopen.
Zal ik niet doen maar moet je zelf weten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou heel hard doorslapen als mijn man niet thuis zou zijn. Ligt mijn 'pitbull' echter naast me, dan zou ik stiekem even in iets knijpen bij hem dat het dichts naast me ligt en verwachten dat hij, allert als hij altijd is, actie onderneemt!
Mijn man is voor de duvel nog niet bang en hij is voor dat soort situaties opgeleid, dus....;)

Toegevoegd na 8 minuten:
Neem geen risico, het is het niet waard. Houd je slapend en zodra hij de kamer verlaten heeft, snel onder de dekens 112 bellen met je mobiel. Altijd dus je mobiel meenemen naar bed en niet op je nachtkastje laten liggen, want dan heb je kans dat de inbreker hem meeneemt. Houd hem in je duster/ochtendjas en leg hem naast je bed neer. Een nachtkastlaatje of je handtas doorzoekt hij nl. ook vaak.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, dus als je alleen bent hou je je stil. als je man thuis is dan mag hij het opknappen (ook als je opgeleid bent kun je doodgeschoten worden natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus elke nacht mijn mobiel onder de dekens mee, niet op mijn nachtkastje
dan kan ik het halve bed doorzoeken naar mijn mobiel...
amc
13 jaar geleden
alknobe@In dit geval ben ik de zwakkere, dus ja, mijn man kan dat nu eenmaal beter en al zou ik het niet willen, hij gaat erop af. Dat zit in zijn aard. Over het algemeen loopt een inbreker niet rond met een pistool in zijn hand en hij kan ook schieten als je ligt te slapen om rustig zijn gang te gaan. Mijn man zal zich niet brullend op hem storten, maar de gelegenheid afwachten waarop hij hem kan uitschakelen. Hij is opgeleid om dat op de goede manier te doen, dus is dit voor mij de beste optie in dat geval.
Pokemon@ Ik gaf aan dat je je mobiel in de zak van je duster moet hebben en die leg je naast je bed neer, op een stoel ofzo.Misschien heb je eroverheen gelezen?
persoonlijk word ik liever niet gestoord als ik in volle concentratie probeer mijn geld te verdienen.

In dit geval zou het voor de inbreker niet anders zijn denk ik.

je zou dus het beste zo stil mogelijk kunnen blijven.

maar aan de andere kant, zou ik het ook fijn vinden als ik wat hulp krijg bij mijn werkzaamheden.

dat zou wellicht voor de inbreker hetzelfde kunnen zijn.

In dat geval zou je kunnen aanbieden om ook wat mee te dragen naar buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig blijven liggen en net doen of je slaapt pas als ze iets vragen dan pas geef je antwoord en als het mogelijk is zou ik proberen om als de inbreker ergens anders in huis het huis uit te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou doorslapen, zo ver dat mogelijk is. En als ik zeker weet dat hij alleen is en als je een mogelijkheid ziet zou ik hem zo hard en zo vaak mogelijk op zijn kop rammen, bijvoorbeeld met een tennisracket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla hem heel hard met je kussen om de oren. Het doet geen pijn, maar het zal verwarring opleveren. In die tijd kun je vast wel iets pijnlijkers vinden om mee te gaan slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat een inbreker net zo bang is voor bewoner(s) van het pand dat hij/bezoekt, als de bewoners van hem/haar.

Voor een vrouw alleen komt er, lijkt mij, nòg iets bij..als ze in haar nachtkleding in haar slaapkamer onaangenaam wordt verrast door een haar onbekend manspersoon.

In eerste instantie zou mij 'slapend' houden en proberen zo veel mogelijk van de inbreker te zien, teneinde nadien een zo volledig mogelijk signalement van die persoon aan de politie te kunnen verstrekken.

Indien zo iemand bedreigend dichtbij zou gaan komen kun je als vrouw volgens mij het best uit bed springen en gillen of je leven ervan afhangt..want misschien is dat ook wel zo..

Roep dan altijd een naam van een man. B.v. 'Kees, kom snel en neem Henk en Wim ook mee..hier staat een inbreker'

Helpt dat niet dan schreeuw je zo luid mogelijk: 'BRAND!!!!!' Daar komen namelijk altijd omwonenden op af.

Inbrekers houden niet echt van licht, niet van de kans betrapt te worden door meerdere mensen en/of van alarmerende geluiden. De kans dat hij/zij op de vlucht slaat, is dan dus zeer groot.

Hopelijk behoef je deze informatie nimmer aan de praktijk te toetsen..want een inbraak is tamelijk traumatisch..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraaghoe hij zijn koffie drinkt.
Hoeveel melk en/of zoetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!
Dit is iets dat ik mij zelf ook wel eens af heb gevraagd.

Ik zag een keer op tv een hele logische beredenering voor deze kwestie.
Als je de inbreker ziet, ben je bang. Maar de inbreker denkt dat jij slaapt, en is zelf waarschijnlijk nog banger. Hij heeft heel veel te verliezen: opgepakt worden, eventueel een gevecht krijgen met jou enz.
Inbreken is het beroep van de inbreker, en hij wil natuurlijk niet werkloos raken door opgepakt te worden met alle gevolgen van dien. De kans is dus groot dat de inbreker er als een haas vandoor gaat.
Ik heb eens gehoord dat het ook wel eens voorkomt dat er na de inbraak een verse drol van de inbreker in het huis lag, omdat hij zo zenuwachtig was dat hij het niet kon ophouden.

En als je inbreker een crackjunk is heb je pech als je hem bijvoorbeeld aan het schrikken maakt.