Kan ik mijn vervagende rode haar door ouderdom, weer roder krijgen door veel garnalen/kreeft te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit van gehoord! Maar wie weet...ik denk dat je beter je haar kan verven want spoelen heeft weinig zin , of je moet nog geen grijze haren hebben.. SUcces!

Het beste antwoord

Als je veren had en een flamingo was wel, maar dit werkt zo niet met mensenhaar.

Toegevoegd na 10 minuten:
De haarkleur wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van pigmenten die kleur geven aan de haar. Welke pigmenten in welke verhoudingen worden gemaakt is genetisch vastgelegd.

Als je ouder wordt, wordt er minder pigment gemaakt door de pigmentmakende cellen: melanocyten. Hierdoor wordt je haar lichter.

Er is wel onderzoek gedaan naar het heractiveren van de melanocyten, maar naar mijn mening zonder commercieel resultaat.

De veren van flamingo's en andere vogels zijn met name zo fel gekleurd vanwege pigmenten die ontstaan zijn uit carotheenachtige stoffen. Die zitten o.a. in wortelen en in kreeftjes en garnalen. Die stoffen hopen zich op in de veren. Het is overigens niet zo dat flamingo's roze zijn omdát ze gekleurde garnalen eten. Maar garnalen op zich hebben naar mijn mening geen invloed op de productie van melanine door de melanocyten in de haarfollikels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk het niet. Een collega van mij maakte haar grijzende rode haar weer mooi rood met henna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat lukt alleen (tijdelijk) met uitwendige middelen en daarbij,als het met eten van garnalen/kreeften zou lukken,zou je haar roze worden i.p.v. rood.