Zijn er personal coaches / counselors die no cure no pay werken?

Als een bepaald doel is bereikt (bijvoorbeeld baan gevonden) wordt er een factuur gestuurd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Met concrete doelen zou het kunnen, maar wat als er een termijn afgesproken is, en de klant rekt het allemaal zolang, dat de tijd verstreken is, en dan alle opgedane hulp of ideeen pas gaat gebruiken/inzetten om het doel echt te halen?
anneliez
13 jaar geleden
Helaas werkt dat niet zo. Of misschien gelukkig. Stel dat je wordt gecoached en je doet vervolgens niet wat je met jezelf bij de coach hebt afgesproken. Dan is er geen cure door jouw inzet. Die coach heeft toch tijd en energie in jouw hulpvraag gestoken. Hij kan niet verantwoordelijk zijn als jij er met de pet naar gooit. Het is iets anders wat je ooit bij de juridische hulpverlening mee kan maken. Dan werkt er duidelijk iemand voor jou. Bij coaching wordt juist geleerd dat je het zelf leert doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Personal coach/counselors..zijn personal..ze werken aan, mèt en vòòr..jou.

En slecht één persoon kan aan het 'einde' bepalen in hoeverre de personal coach/counselor zijn/haar taak naar behoren heeft verricht.

Die ene persoon ben jij..

Deze constructie zou de positie van de personal coach/counselor wel bijzonder zwak maken en hem/haar in een puur afhankelijke en wankele positie manoeuvreren.

Dit omdat jij aan het eind altijd kunt zeggen..het gaf mij niet datgene wat ik ervan had verwacht.

Overigens is het de Nederlandse advocatuur ook niet toegestaan op die basis te werken, maar dit even terzijde.
Het is meer iets voor Amerika, waar dit veelvuldig gedaan wordt.

Wellicht kun je daar iemand vinden die op de door jou verlangde voorwaarden als personal coach/counselor werkt..of durft te werken..

Een andere mogelijkheid is..zoeken binnen de vrijwillige hulpverlening op dat gebied. Mogelijk dat je dáár iemand vindt die je zelfs gratis wil begeleiden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij niet. Je werkt met een personal coach om bepaalde resultaten te behalen. Haal je die niet, of is er totaal geen effect, dan is er toch iets mis met je eigen inzet. Het kan natuurlijk voorkomen, dat de eerste periode van je coaching je geen verschil waarneemt of voelt. Op dat punt ga je samen met je coach om de tafel, om te kijken of er een andere aanpak mogelijk is, die meer resultaat oplevert. Iemand die je coached, hélpt jou bij het bereiken van je doelen. Wat inhoud dat je zelf de inzet moet verichten.

Een coach zal niet zeggen, ow, er is geen resultaat, nou jammer dus dan breng ik maar geen kosten in rekening. Terwijl hij schema's maakt, gesprekken voorbereid, informatie zoekt en tijd aan jou besteed. We houden wel van gratis, maar niks is gratis ;-) succes