hoe snel groeit de huid?

ik heb een schuin sneetje in mijn vingertop. het is al een paar dagen dicht. maar omdat het een schuin sneetje is zit er een heel klein flapje huid dat het geheel weer open kan trekken. hoe lang duurt het totdat ik dat flapje eraf kan trekken.

voor nu is het vrij irritant omdat ik er steeds een pleister op moet houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K
Kimath
13 jaar geleden
Je kunt beter het velletje voorzichtig afknippen met een nagelschaartje, dan kan er een fatsoenlijk korstje op komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat lukt dus niet helemaal, indd al wel geprobeerd

Het beste antwoord

Door mijn beroep (kok) heb ik ruime ervaring met het snijden in mijn vingers ;-p... Wat voor mij het beste werkt is dat ik overdag een pleister erop doe (dan blijft het in rust en haal ik het niet verder open) en 's nachts géén pleister (dan kan het mooi droog genezen). Je kunt het "flapje" met een klein schoon schaartje eraf knippen. Ga niet eraan trekken, want dan scheurt het verkeerd af en heb je een grotere wond!!!
Oja, als kok doe ik een plastic handschoentje om mijn hand als ik een pleister (zo'n mooie blauwe!) op m'n vinger heb. Deze mededeling voor de puriteinen onder u...;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat eten we vandaag! Top+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, inderdaad zoveel mogelijk zonder pleister
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag ben ik vrij en ik heb wel zin in een stevige pan snert (erwtensoep)!!! Wel vegetarisch, want mijn vriend houdt niet van vlees (ook niet van mijn vlees in de soep, haha)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag hopen dat je niet in een vegetarisch restaurant werkt ;p
(Het is wel scharrelvlees natuurlijk...)

Andere antwoorden (3)

ik geloof dat je in een periode van 7 jaar tijd je hele huid hebt vervangen. Reken maar uit: dikte/7
Daarbij natuurlijk niet rekeninghoudend met de stofjes die de genezing stimuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt niet zo lang hoor ... hooguit een paar dagen met die pleister om in totaal. Uit ervaring zou ik zeggen hooguit een dag of 4.
Ik heb even voor je gegoogled en heb een interessante site gevonden die uitlegt hoe het helingsproces van de huid er aan toegaat. Misschien vind je het leuk er iets van te lezen of de plaatjes te bestuderen: http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medische-encyclopedie/functie-groei-en-herstel/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is,probeer zo weinig mogelijk met water in aanraking te komen zodat het uit kan drogen(laat het afwassen even aan een ander over)dan groeit je huid sneller dicht.