Hoe kan het dat de een tijdens het menstrueren meer bloed verliest dan de ander?

Lijkt wel of ik leeg loop...En is er ook een manier om minder te bloeden?

Toegevoegd na 28 minuten:
(Ben jaren aan de pil geweest, maar absoluut geen behoefte meer aan, mn humeur wordt er door beinvloed en zonder bevalt me beter qua hormonen (niet qua pijn))

Toegevoegd na 19 uur:
De vraag was trouwens hoe het kon..niet zozeer wat eraan te doen is...al vind ik het wel heel lief dat iedereen zich over die interpretatie van de vraag ontfermd...

Toegevoegd na 19 uur:
Sorry nu lees ik me eigen vrag half..haha...Dus correctie..ik zou ook graag weten hoe het kan? Biologisch gezien enzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hoi, er zijn vele factoren, maar o.a. overgewicht (ik weet niet of er sprake van is bij jou) kan hypermenorroe veroorzaken.

Een tip uit de natuur: voor ovariumcystes en onregelmatige menstruatie en nog meer eierstokgerelateerde problemen is er een wondermiddel: de ui, ja je leest het goed, de stinkende ui :D Wel belangrijk de witte ui, de rode en paarse ui zijn niet te gebruiken.

Twee weken lang (niet meer en zeker niet minder!!!): 2 maal daags een kwart ui in 2 glazen voorgekookt water plaatsen, zonder chloor en 5 minuten door laten koken (zonder vliesjes tussen de schillen) en voor de lunch en het avondeten opdrinken.

Het ideale moment om te starten is minimaal 7 dagen na het eindigen van de menstruatie, maar een willekeurig tijdstip mag ook, maar is minder effectief.

Deze behandeling 5 tot 10 dagen voor de volgende menstruatie 5 tot 7 dagen herhalen.

Succes! Let maar op de verbluffende resultaten na 3 dagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus alleen met de witte ui. En het mag niet meer dan 15 dagen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ga ik zeker even porberen...baat het niet dan schaadt het niet. Soms zijn huismidellen wonderbaarlijk goed. Heb wel gekkere huismiddellen gehoord, die wonderbaarlijk goed hielpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je het warm drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou niets uit moeten maken. Een beetje laten afkoelen lijkt me voldoende. Succes! Enne, laten jullie de resultaten even weten hier ;) Veel beterschap. Trouwens: bron is Prof.dr. I. Saracoglu (Turkse hoogleraar natuurgeneeskunde en medisch specialist).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke..dankje...moet er wel om denken, ben heel slecht met dit soort dingen..ehh zou ik over zo'n vijf dagen moeten beginnen...dan is het de 27e... en dan tot de zesde van de volgende maand..of de zevende..maar niet vel langer..en dan maar een maal of elke maand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het nog niet uitgeprobeerd maar kwam het dichts bij het gewenste antwoord...ook omdat ik toch niet naar de huisarts ga voor dit soort dingen.

Andere antwoorden (5)

Als je er echt heel veel last van hebt dan zou je kunnen overwegen bij de huisarts de pil aan te vragen.

Ze zeggen dat het over het algemeen een vingerdopje is wat je verliest maar soms is het idd meer, vaak is het dan ook zo bij moeders/zussen, genen kwestie dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Je verliest per menstruatie ongeveer gemiddeld 50 ml bloed. Dat is wel wat meer dan een vingerdopje ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zucht, was ik ff flink in de bonen, ik bedoelde n eierdopje ipv n vingerhoedje...
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ach ja .... geeft niks RoadRunner ............. je gaat ook zóóó snel! Miepmiep! :)
Hevig bloedverlies tijdens de menstruatie
De gemiddelde hoeveelheid bloed verlies is ongeveer 50 ml (20-80 ml). Pas wanneer er meer dan 120 ml bloedverlies is bij een normale menstruele cyclus, is er sprake van teveel bloedverlies, menorrhagie genoemd. Dit komt ongeveer bij 10% van alle vrouwen voor. Vaak is er ook verlies van stolsels, hetgeen wijst op teveel bloedverlies waarbij het bloed ondertussen stolt. Dat het bloed stolt is niet verontrustend, eerder het tegendeel omdat er dan geen stollingsziekte als oorzaak bestaat.

In normale situaties is een vrouw in staat het bloedverlies zelf weer aan te maken, maar is er langere tijd sprake van teveel bloedverlies dan ontstaat er bloedarmoede (verlaagd Hb = haemoglobine gehalte) met als klacht bleek zien, moeheid en futloosheid. De klacht van teveel bloedverlies komt meer voor bij het ouder worden, vooral na het 35e jaar.

Oorzaken van hevig bloedverlies
In de meerderheid van de vrouwen met teveel bloedverlies bij een regelmatige menstruele cyclus is er géén afwijking aan de baarmoeder, aan de andere geslachtsorganen of aan de vrouwelijke hormonen aanwezig. Zo heeft de aanwezigheid van endometriose, baarmoederslijmvlies weefsel op een andere plaats dan alleen in de baarmoeder, geen verband met teveel bloedverlies. Zeer zelden is een kwaadaardigheid de oorzaak, want dat veroorzaakt vooral abnormaal tussentijds bloedverlies. Wel is er een duidelijk verband met de leeftijd.

Oorzaken van teveel bloedverlies kunnen zijn:

gebruik van een koper houdend spiraal als anticonceptie middel in de baarmoederholte
versterkte bloedingsneiging (zeer gemakkelijk krijgen van blauwe plekken) in de familie of van de vrouw zelf door een stollingsstoornis
gebruik van anti stollingsmedicijnen
aanwezigheid van een schildklier ziekte
aanwezigheid van een vleesboom (myoom) in de wand van de baarmoeder of uitstulpend in de baarmoederholte zelf
soms de aanwezigheid van een poliep, een baarmoederslijmvlies uitgroeisel, in de baarmoederholte
Onderzoek bij hevig bloedverlies
Wanneer er inderdaad teveel bloedverlies is bij een regelmatige menstruele cyclus is een verwijzing naar een gynaecoloog zinvol. Behalve een gesprek (anamnese) over de klachten wordt gevraagd naar de aard, de duur en de hoeveelheid bloedverlies. De volgende onderzoekingen vinden meestal plaats:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je menstruatiecups gebruikt dan schijn je iets minder lang ongesteld te zijn en dus wat minder bloed te verliezen. Hoe dat kan weet ik niet.
En aan de pil gaan kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het tijdelijk, maar zou zeker even een dokter om advies vragen, misschien kan hij je 'de juiste pil' voorschrijven.(als je die nog niet gebruikt is het een optie want die regelt je menstruatie), min of meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik reageer ook niet goed op de pil, maar heb wél veel plezier gehad van mijn Mirena-spiralen.

Bevat ook hormonen, maar dan een fractie van wat er in de pil zit en het werkt alleen lokaal. En de leukste bijwerking: menstruaties worden meestal veel lichter, en bij een flink deel van de vrouwen met zo'n spiraal (ik was één van de gelukkigen) blijven ze helemaal weg. Misschien iets voor jou?

(Kijk trouwens wel met een kritische blik naar de bron, dit is natuurlijk reclame. Ook al ben ik er zelf tevreden over: zorg altijd dat je jezelf goed informeert!)