wat kan je doen als je ochtendhumeur hebt?

ik ben 1 van de mensen die iedere ochtend wel een ochtendhumeur heeft.
het is niet leuk maar smorgens maakt het je niks uit.
me vriend daagt het weleens uit zodat ik nog bozer word.
wat kan je doen om ochtendhumeur te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag respect vragen aan je omgeving. Als je 's morgens moeilijk op gang komt, moeten ze je niet zodra je op je blote voeten staat al met vragen bestoken. Laten ze je de tijd geven om even goed wakker te worden en je eerste koffie te drinken. Waarschijnlijk is het dan ook sneller over.
Het kan voor jezelf schelen als je 's avonds (waarschijnlijk ben je dan in betere vorm) vast kleren klaarlegt en zorgt dat er zoveel mogelijk is gedaan om het 's morgens makkelijker te maken.
En natuurlijk respecteer je het ook als iemand 's avonds om tien uur volkomen uitgeteld is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord

Andere antwoorden (6)

Zorgen dat je rustig je dag begint.
Geen drukte om je heen en dus al helemaal geen pestende vriend :)
Goed ontbijten, dan kun je er weer tegen (wel zorgen dat je goed uitgeslapen bent natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ haha en hoe los ik het probleem op van me vriend? :P op de bank laten slapen?
Wat vroeger op staan, dat je even de tijd voor jezelf hebt.

Of gewoon wachten totdat het middag is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +
Luister je ‘s ochtends weleens muziek? Waarom neem je niet even de moeite om een leuk CD tje aan te zetten tijdens het douchen, aankleden, opmaken en ontbijt bereiden? Leuke muziek kan je dag een lekkere start geven. Je kunt natuurlijk ook je ochtendhumeur lekker wegzingen in de auto of genieten van je iPod op weg naar je werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt dus duidelijk geen last van een ochtendhumeur hahahahaha!!!!! Muziek en zingen is het ergste wat je kan overkomen als ochtendhumeurmens!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, dan knap je er toch van op??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh, dat is echt het meest vreselijke wat me kan overkomen 's-ochtends vroeg!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha inderdaad, daar word het bij mij ook alleen maar erger van. Vooral als het ook nog vrolijke muziek is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou leuk hoor, probeer je een ander tips te geven en het blijkt precies averechts te werken. hahahaah!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Wees blij, dat je er geen last van hebt. Ik vind het zelf niet prettig en mijn omgeving al helemaaaaaal niet!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee van muziek word ik sjago :P mijn vriend zet dan muziek op iedere ochtend en dan begint de discussie dat hij zijn klote muziek uit moet zetten dat ik tv wil kijken
Toch proberen je een beetje in te houden en je te "gedragen" in de omgang met de mensen om je heen.
Dat je vriend je uitdaagt 's-ochtends is niet leuk / respectvol. Misschien helpt een gesprekje met hem later op de dag?
Bij mij is het ochtendhumeur zeer sterk verminderd na de geboorte van onze zoon..... maar dat lijkt me geen goede reden om aan kinderen te beginnen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overnieuw uit bed gaan maar dan met je rechter been. als je het 1 keertje doet wil het nog wel eens werken. het is namelijk zo belachelijk om te doen dat je er van in de lach schiet. Je ochtendhumeur verdwijnt dan als sneeuw voor de zon is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) +
's middags wakker worden, maar dan heb je misschien weer een middaghumeur

Toegevoegd na 3 minuten:
maar effe serieus je moet uitvinden hoe jij het prettigst de dag te kunnen beginnen en een bepaald patroon er in vinden