Heeft het menselijk brein een maximale opslag capaciteit?

Het menselijk brein is vooralsnog ondoorgrondbaar, is er wetenschappelijk al bewezen of het menselijk brein een maximale opslag capaciteit heeft, en zo ja, is dit misschien uit te drukken in gigabytes? Op een gegeven moment neemt het brein geen informatie meer tot zich, om andere niet relevante informatie te overschrijven, zeg maar om te vergeten. Dus kan wetenschappelijk achterhaald worden, hoeveel informatie een brein kan opslaan. Weet iemand hoeveel dit is, gemiddeld. Afgezien van het menselijk IQ.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knap toch he, hoe het menselijke brein (en het hele lichaam) werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Op een gegeven moment neemt het brein geen informatie meer tot zich" - dat is een aanname, of die klopt vraag ik me zeer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zegen probeer het zelf eens :P !!!

Antwoorden (3)

Voor zover ik weet is de schatting dat het menselijke brein een maximale opslag kan hebben van 10 ^30 GB, heel veel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronnen?
Er schijnen geen grenzen te zijn aan iemands capaciteit om te leren.
Moleculair bioloog James Watson, medeontdekker van de structuur van DNA, legt uit: „Het brein is het ingewikkeldste ding dat we tot dusver in ons universum ontdekt hebben.” De neurowetenschapper Gerald Edelman legt in zijn boek uit dat een stukje brein ter grootte van een luciferkop „ongeveer een miljard verbindingen bevat die combinaties kunnen aangaan op een schaal die alleen maar hyperastronomisch genoemd kan worden — in de orde van grootte van een tien gevolgd door miljoenen nullen”.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is die er wel, er zijn mensen die zo slim zijn en zo veel weten dat ze gek zijn geworden.
dus ja er zal heus wel een limiet zijn lijkt mij.
zo als overal een limiet op is.
als onze hersenen daadwerkelijk een oneindige opslagcapaciteit zouden hebben, zouden we ook niet hoeven slapen. slechts om ons lichaam rust te geven.
dit is alleen maar een speculatie van mij hoor. !!