Hoe verwijder je het makkelijkst/best de tandpastavlekken van je elektrische tandenborstel

Ik heb een oralB triumph, en die is nu toch wel behoorlijk vies aan het worden, en wil hem schoonmaken, maar hoe en met welk middel?

En, ik weet, ik moet minder kwijlen tijdens het poetsen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je kunt hem gewoon onder de (stromende) kraan met warm water afwassen hoor, desnoods met een beetje afwasmiddel (borsteltje er af;-)), met je vingers of met een doekje.

Het oplaad-mechanisme is zodanig verwerkt, dat daar niet rechtstreeks water in kan komen waardoor je tandenborstel kapot zou gaan. Gewoon na elke poetsbeurt even onder de kraan afspoelen dus. No problem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Water en een washandje of wc-papier ofzo? Dat werkt bij mij altijd wel. Maar je kan het beste wel vaker dan eens in de 3 maanden schoon maken ;) Liefst iedere week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je tandenborstel af en toe in een bekertje met water stoppen waarin je een reinigingsmiddel voor kunsthebit hebt in opgelost. Je kan hem ook in de vaatwas stoppen (maar zet hem dan wel vast)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met water dat is het meest handige...
na iedere poetsbeurt je tandenborstel afdoen met water en een washandje of zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het borsteltje zelf kun je reinigen in de vaatwasser in het bestek rekje. de rest moet met de hand lekker met lauw water eventueel met een beetje afwas middel. dit gedeelte mag niet onder water. het beste is om het bij te houden. dan wordt hij ook niet meer zo vies.