ik denk al jaren aan het nemen van een tattoo.... maar waar en wat...

geen nemen, chinese symbolen, en de plek niet opvallend!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koopt ook ringen om alleen onder handschoenen te dragen? Kettingen onder coltruien?

Antwoorden (14)

Een tattoo en ook een piercing is een verminking van het lichaam, je doorsnijdt banen die je niet kent...

Ik raad het iedereen af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik niet helemaal met je eens hoor. Een piercing.....ja die doorboort inderdaad je lichaam en laat blijvend een litteken achter maar een tattoo niet hoor. De eerste 3 dagen na het zetten ziet het eruit als een schaafwond en ze voelt het ook maar als je, net als ik maar al te vaak, vroeger als kind wel eens met je fietsje een glijer hebt gemaakt en onder de schaafwonden thuiskwam, dan weet je dat het lichaam zelf heel goed in staat is om zichzelf te helen. De huid bij mijn tattoos is helemaal gaaf en genezen met als enige verschil dat er nu een tattoo zit, verder doet de huid alles wat het moet doen. Totaal niet schadelijk.
een tattoo is heel persoonlijk.
jij moet iets willen of zien waarvan je gelijk denkt wauw!.
ik heb 4 tattoo´s en bij mij betekenen ze stuk voor stuk iets heel erg belangrijks, en ik zou mij zonder niet meer compleet voelen.
dus het gaat erom wat JIJ er bij voelt, en wat voor betekenis het voor JOU heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jennyjo;

Een tattoo willen en dan toch op een onopvallende plaats? Volgens mij een teken dat je het toch niet écht wilt. Waarom zo'n plaatje als je het niet wilt laten zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plek niet opvallend, schrijf je - dan denk ik: wil je eigenlijk wel een tatoeage, of wil je aan je omgeving laten zien dat je een tatoeage wilt? Da's een heel verschil - is het van jezelf voor jezelf, of is het van jezelf voor je omgeving?

Het ene maakt je gelukkig, het andere maakt je ongelukkig.

Dus denk na. Herhaal. Herhaal. Herhaal.
Voer nu nogmaals bovenstaande zin uit.

Tja, en als je het dan wilt - een onopvallende plek, dan denk ik aan je enkel. Of intieme delen, maar ik denk dat je daar niet op doelt. Je kunt ook denken aan de achterkant van je schouder. Dan valt het best op, maar het valt niet zo op - als je begrijpt wat ik bedoel.

En wat - bedenk wat jou aanspreekt. En wat jou nog steeds zal aanspreken als je 30 bent, of 45, of 60, of 75. Dat kun je echt alleen zelf bedenken.

Heel verstandig dat je geen Yolanthe, of Jan, wilt laten tatoeëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen ja ahhh :(
;-)
De vraag is dus: Een tattoo, waar en wat?
Is dat niet heel persoonlijk. Kies iets wat echt iets voor je betekent. De naam van je kind, een voorwerp, dier of bloem, die een speciale betekenis voor je heeft.
Zet het op een plek die jij prettig vindt. Als je niet wil dat iedereen hem altijd kan zien, dan ergens waar hij de meeste tijd onder je kleding zit. Wil je juist dat iedereen het altijd kan zien, kies dan voor je hand of onderarm.

Maar een tip die ik je toch wel mee wil geven: neem geen tattoo enkel om een tattoo te hebben. Als het nog niet weet, ben je er nog niet aan toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Bailey eens. Op een gegeven moment zie je iets en weet je gewoon dat dat het is. Dan kun je ook niet wachten to het erop staat. Ik heb er zelf 3 en precies zoals Bailey zegt staat ook bij mij elk plaatje voor iets in mijn leven en/of een bepaalde tijd van mijn leven. Het is heel persoonlijk. Je weet vast wel in welke richting je het wil zoeken. Google dat onderwerp gewoon op afbeeldingen en hij zou er zomaar `s tussen kunnen zitten. Site`s van tattooshops hebben ook vaak heel veel voorbeelden erop staan. Gewoon wat research doen!!!! Succes enne.......dan even de kiezen op elkaar hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je chinees, zo niet, kom op liever geen chinese symbolen. Ziet dat ook zoveel. Is net zoiets als een nike sportschoen dragen of een volledig op maat gemaakte Blarnik. Niet dat ik ook maar een schoen van Blarnik ken maar het gaat om het punt.

Ik zou willen opteren dat je niet de tattoo neemt om de tattoo maar een tattoo om iets wat je in je leven belangrijk vindt te accentueren. Hoe of wat dat is kun je zelf bepalen en wellicht dat er een bepaalde beeldsymboliek voor jou bijhoort. Als je dat allemaal hebt gevonden en dus een duidelijk beeld hebt ga je naar een hele goede tattoo artiest om er iets van te laten maken wat bij je past en echt van jou is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tattoo's zijn nu in de mode maar bedenk wel dat ze over een tijdje waarschijnlijk passé zijn en dan zit je met zo'n ding. Een piercing kun je er nog gemakkelijk uithalen maar met een tattoo kun je dat wel vergeten. Een tattoo tekent je voor het leven en ook als je zestig bent heb je waarschijnlijk nog allerlei wensen t.a.v je leven; jammer als dat ding daar dan niet meer mee strookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat het nu in de mode is, is er straks een hele generatie die tattoos heeft. Je zit dan dus niet met zo'n ding, want iedereen van jouw generatie heeft er een. Niets mis mee dus. Lekker met de mode mee, maar wel doordacht, zoals ik al in mijn antwoord schrijf.
Ik zou niet een tatoo nemen om het nemen. Het is definitief en niet even iets wat je vandaag leuk vind en morgen weer wat anders. Het is denk ik verstandig als het iets persoonlijks is. Zelf heb ik niks van tatoo's of piercings of andere dingen die niet op mijn lichaam thuis horen. Maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het leuk vind en zeker weet moet je het gewoon doen.
ik ben ooit begonnen om heel mn arm te laten
tattoeeren,dertig uur verder en heeel veel geld en daarna nooit meer af laten maken,maar heb er nooit spijt van gehad,ik kan het altijd nog af laten maken.
alleen die andere tattoo van me was niet zo een slimme zet ! nl een trouwring !! (ondertussen gescheiden dus)
verder succes met je keuze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is een tattoo is het gevolg van een emotie die je wilt vasthouden. Dan weet je exact wat je wilt, waar, hoe, hoe groot, welke kleur, etc.

Als het puur esthetisch is, zou ik beginnen met temporary tattoos. Gewoon even spelen, kijken wat je leuk vindt, wat bij jouw lichaam/kledingstijl past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat: ontwerp zelf iets! Iets wat voor jouw iets betekend. Kan je zelf niet goed tekenen, laat het dan ontwerpen. Maar ga niet door een boek bladeren om te kijken wat je leuk vind, dat is een momentopname.
Ik heb mijn tattoo zelf ontworpen, en heeft wel 3 verschillende belangrijke betekenissen voor mij.

En waar.... dat moet je helemaal zelf weten. Niet opvallend is dus niet op je hoofd of handen, en verder hangt het er maar vanaf wat je aantrekt normaal. Die van mij zit op mijn arm (best een onvrouwelijke plek, maar die van mij is erg vrouwelijk, dus dat maakt niet uit), en ik kan deze bedekken als het 'nodig' is, maar hij is ook makkelijk zichtbaar als ik dat wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een lieveheersbeestje op mijn eikel, en dat doet het altijd wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit al tijden zelf met het zelfde dilemma:

De plaats weet ik in tussentijd, tussen mijn schouderbladen (ik hou van symmetrie) ongeveer 7 cm onder de kraag van een shirt/blousse.

Het voordeel van deze plaats is dat je hem makkelijk kan bedekken (voor werk bijvoorbeeld) en hij wel mooi staat als je in de zomer op het strand ligt.

Wat is alleen het dilemma: het is iets wat er jaren staat en je moet er zeker van zijn dat die tattoo "jou" is en niet verjaard. (denk aan tweeties, tazzen of namen).

Zelf denk ik aan een tattoo die ik wil laten ontwerpen, uniek of in ieder geval de eerste. een mix tussen een tribal en celtic (wederom zelf hou ik van symmetrie).