Is vlooienspray schadelijk als het in je bloed terecht komt?

Ik was een kat aan het behandelen tegen vlooien. Mijn handen liggen flink open. Is het schadelijk dat ik daarna ben gaan sprayen en het in de wonden kwam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Rieneke1
13 jaar geleden
vlooienspray op de kat is best ouderwets: tegenwoordig heb je pipetjes voor in de nek.

Het beste antwoord

Ja dat is schadelijk. Je moet er voor zorgen dat het niet de huid aanraakt. Laat staan open wonden.
Nou geloof ik niet dat het acuut gevaar oplevert, maar ik zou het goed in de gaten houden.
Lees in het vervolg eerst de bijsluiter en dan had je handschoenen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, had ik nog niet eens door. Maar ik zou geen vlooienspray gebruiken tegen platjes!!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je wel echt 'plussen' he YvonneS :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje Heidi, maar ze kan nog niet echt plussen. Maar maakt niet uit hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat duurt niet lang meer:)

Andere antwoorden (3)

Vlooienspray is niet schadelijk als er wat op je kapotte handen komt, wel als je het intraveneus inspuit.
Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat je met open handen een onfrisse kat aanraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelf gezondheid als expertise in je profiel staan. Dan zou je toch moeten weten, dat je met wonden en lichaamsvreemde stoffen altijd moet uitkijken.
Als je wondjes hebt, en toch een bestrijdingsmiddel op je huisdier wilt aanbrengen, dan ALTIJD latex handschoenen gebruiken.
Als nu je wonden gaan ontsteken (rode randjes rondom de wondjes) dan kan je best spoelen met sodawater.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja gezondheid is nogal algemeen. maar je heb gelijk.
Lijkt me niet handig nee, neem liever beetje knoflook (vers) door hun eten, ben je van de vlooien af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nooit knoflook geven; de kat of hond kan er bloedarmoede van oplopen (heinz body anemie).