Welke manieren zijn er om van de afhankelijkheid af te komen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Nicotine

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk waarvan?

Antwoorden (3)

Stoppen met roken! Zie deze website voor de 10 gouden stoptips: http://www.stivoro.nl/Voor_jongeren/Stoppen_met_roken/Hoe_stop_je_/Gouden_stoptips/Index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel middelen om te helpen met het stoppen van roken, er zijn nicotine pleisters, nicotine kauwgom, nicotine pillen, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. Deze middelen verzekeren je dan ook niet dat het echt lukt om te stoppen met roken. De nicotine die je lichaam nodig heeft is een ding die je mist als je stopt met roken maar er zin meerdere dingen die je mist als je stopt met roken zoals een sigaret vasthouden, der rook die je inhaleert, de rook die je uitblaast de geur, de smaak, het opsteken, de gewoonte, het dagelijkse uitstapje naar de dichts bijzijnde plaats waar je sigaretten kan kopen en als je shag rookt het draaien. Daarom is het moeilijk om te stoppen met roken. Daarom is er in Nederland ook ontzettend veel professionele hulp om van het roken af te komen, de regering steunt deze hulp financieel en als je deze hulp aanneemt betaald de verzekering deze ook nog. Jammer genoeg zijn er maar weinig mensen die van deze hulp gebruik maken. Velen zijn te trots om deze hulp te zoeken of denken er te makkelijk over. Uit uiteindelijk komen ze dan meestal tog bij zo´n hulp terecht of geven het op en roken gewoon door(van de 1 miljoen mensen per jaar uit Nederland die proberen te stoppen met roken lukt het maar 10%) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om er van af te komen is de denkbeeldige knop in je hoofd om te zetten!
Moeilijk? Ja!! Onmogelijk? Zeker niet!!!

Zorg eerst voor een goede reden om er vanaf te willen komen! Vertel al je vrienden dat je er vanaf wilt en waarom.

Vervolgens elimineer je al je vrienden die je proberen te verleiden om toch aan je verslaving toe te geven. Dat zijn geen vrienden!!!

Wees hard voor jezelf maar niet onmenselijk tegen jezelf.
Indien je twee weken niet gerookt hebt, mag je jezelf best eens belonen door van het uitgespaarde rookgeld iets leuks voor jezelf te kopen.

Focus je niet meer op het roken (het negatieve) maar focus je op het positieve! Wat dat voor jou is mag je zelf bepalen.