Hoe kom je er achter of de overledene een uitvaartverzekering had?

Moet je in de papieren in huis gaan graven of heeft de persoon van de begrafenisonderneming toegang tot die kennis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult helaas zelf, zoals jij het noemt, in de papieren moeten graven om er achter te komen of de persoon wel of niet verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toch maar in de papieren kijken er zijn verzekeraars die aan registratie doen maar dan moet je eerst wel uitzoeken bij welke maatschappij ze verzekerd zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een tip; in een kleine plaats zijn mensen ook vaak verzekerd bij een begrafenis vereniging. Je kunt bij de beheerder van de aula vragen of die er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook in de bankafschriften kijken, eenmaal per jaar moet er toch worden betaald.

De meeste mensen hebben wel een schoenendoos of een la waar dit soort papieren inzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee Ineke, in bankafschriften kijken is toch ook in de papieren graven?
ronron1212
13 jaar geleden
meestal zijn bij oudere mensen de polissen allang betaald. Waardoor de polissen vrij zijn