Wat kan het zijn

jullie zijn geen artsen en morgen heb ik een afspraak bij de dokter maar ik wil toch weten wat jullie denken dat het is.
sins gisterennacht werd ik wakker van hele erge pijn in mijn rechterlies wat pijn doet tot mijn hiel.
al ik mijn been strek om bvb te lopen ga ik door een hel. eigelijk moet mijn rechterbeen constant gebogen zijn. wie kent dit.

ok de dokter zegt hetvolgende.

ik heb dus zware bekkeninstabilliteid, en moet 2x in de week naar fysio gaan. verder moet ik een band om voor ondersteuning en houding.
daardoor word waarschijnlijk zelf ook mijn constante hoofdpijn van afgelopen weken verklaard.

bedankt allen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervelend succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit las ik eerst als "vervelend succes". Een komma had wonderen gedaan... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet te persoonlijk vindt - zou je de diagnose van de dokter kunnen toevoegen? Ben wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet helaas niet wat het is of zou kunnen zijn, maar ik wens je wel veel sterkte hiermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé mlodewijk, lang niet gezien hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac ja zit iets in ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik zet de dokters verklaring er wel in. ik mag trouwens vanmiddag al omdat de pijn echt niet normaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu je zegt dat je zwanger bent - kan dus ook iets zijn met baby die iets afknelt of ergens op drukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou kunnen maar het kind weegt bijna niets ben pas 16 weken en 2 dagen zwanger. ik voel hem zelf nog amper bewegen af en toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee Rotaluclac, ik ben er wel hoor, althans ik lees wel en schrijf af en toe hier, er is veel gaande in het dagelijks leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hopelijk vindt men een oplossing voor de pijn, zodat je zorgeloos van je zwangerschap kunt genieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met de zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel allen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou vraag is bijgewerkt het antwoord staat er nu bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt erg om te horen bailey...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps - da's balen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je.
maar wat is nu het beste antwoord pfff hahaha ;-)

Het beste antwoord

Ik ben GEEN arts. Ik kan alleen maar logisch nadenken combineren met raden. Houd de zoutpot bij de hand.

Van de lies tot de hiel - dat is dus niet één spier of één pees.

Meest voor de hand liggend (ik herhaal: voor deze LEEK) is een afgeknelde zenuw. Uit de onderrug (onderkant van de ruggengraat bedoel ik) gaan zenuwen naar de benen. Als een wervel is verschoven, kan zo'n zenuw bekneld raken. Heb je een geschiedenis van onderrugproblemen?

Het kan ook een ontstoken ader zijn. Is de pijn gelokaliseerd? Zit de pijn *in* het been of aan de buitenkant? Kun je de pijn erger maken door ergens te duwen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de pijn zit vooral in mijn lies en word niet erger als ik erop druk. alleen als ik mijn been beweeg.

Andere antwoorden (5)

Recentelijk gevallen?

Dan zal het heel goed een liesbreuk kunnen zijn. Als je tenminste een beetje gebogen loopt om de pijn zo veel mogelijk te verdringen. Want wat je omschrijft herken ik erg goed, waar het tenminste om een liesbreuk gaat...

Maar het kan ook zijn dat je één spiertje verrekt hebt tijdens een onverwachte beweging. Als dit dan dicht bij de peesaanhechting is geweest dan kan de zenuw deze pijn over je hele been verspreiden...

Wat ik niet voor je hoop is dat er een zenuw beknelt zit tussen twee wervels. Of wel dat je rond loopt met een hernia...

En dit zijn dan antwoorden van een ervaringsdeskundige en niet van een arts. Dus neem dit absoluut niet serieus als je, je hier niets bij voor kunt stellen en ga dan lekker morgen naar je huisarts. Hij/zij heeft er tenslotte voor geleerd...

Toegevoegd op 28-05-2009 14:46:12
Lees net dat je zwanger bent...

Gefeliciteerd...

En het zou wat aan de vroege kant zijn. Maar de klacht zoals jij die omschrijft heeft een vriendin van mij gehad met bekkeninstabiliteit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt op ischias, maar daar hoort ook de pijn bij in je heup.
Ischias geeft een scherpe pijn met pijnscheuten tot in de voet en geeft een lam gevoel in het been.
Mocht dat zo zijn dan geeft 3 maal daags een kop brandnetel thee veel verlichting.
Kan gewoon bij e.v.t. andere medicijnen (pijnstillers)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mag niets slikken dat is dus de pest ben zwanger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, Ischias... ja, dat ken ik, ben ik vroeger ook een leuke tijd zoet mee geweest. Bij mij was het voornamelijk de onderrug en flinke uitstralingen naar het been.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
baily,brandnetel thee mag altijd, het is voedsaam en helend.
Hoe lang moet je nog?
Overstrekt been; de last is ontstaan door overbelasting door bijvoorbeeld te lange tijd op naaldhakken te staan. Enige manier om hier van af te komen is heel veel rust.

Maar ja, ben geen dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naaldhakken staan door zwangerschap al een tijd in de kast ;-)
Wat vervelend! Hopelijk heb je snel uitsluitsel en word je geholpen.

De pijn in de rechter lies kan veroorzaakt worden door een spier die vanaf de voorzijde van de lage rugwervels naar de voorzijde van het bovenbeen loopt. Beknelling van spieren/zenuwen of een hernia is het eerste waar ik aan denk.

Veel sterkte en een fijne en goede zwangerschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit één van de reacties heb ik opgemerkt dat je zwanger bent (Gefeliciteerd!) Dit werpt, wat mij betreft, een ander licht op de zaak: Deze pijn kan namelijk ook veroorzaakt worden door bandenpijn. Door de groei van de baarmoeder komt er veel spanning te staan op de banden (spieren) die de baarmoeder op haar plaats houden.

Maar hoe dan ook: Je hebt de enige juiste actie al ondernomen: nl. een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is mijn 2e zwangerschap en bandepijn ken ik. wel bedankt voor het mee denken.
misschien wel hoor maar dan een andere vorm we zullen zien ;-)