Tongriem doorknippen bij een 7-jarige. Hoe gaat dit en is het erg pijnlijk op het moment zelf en daarna?

Tongriem blijkt te kort (spraakproblemen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mijn dochter had ook een te korte tongriem. Als ik me niet vergis heeft ze dat op 10- of 11-jarige leeftijd laten verhelpen door een chirurg. Ze wilde dat zelf omdat de uitspraak van sommige woorden haar wat moeite kostte door de beperking van haar tongbewegingsvrijheid. Het is een ingreep van niks, een enkele minuut, die doorgaans met plaatselijke verdoving pijnloos verloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zoontje van mijn zus had dit ook.
hij is al geholpen toen hij 1 was, maar om zijn leeftijd ging hij even in een soort narcose.
na de tijd heeft hij er weinig last van gehad.

het word zowieso wel verdoofd
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat verdoven niet net zo pijnlijk als het knipje zelf? Ik denk dan aan een soort tandartsverdoving.