Hoe ga ik om met mensen die graag opscheppen?

Ik weet niet hoe ik kan reageren zonder de sfeer gelijk ongemakkelijk te maken. Maar ik heb ook geen zin om het aan te moeten horen, ik stoor me er aan. Tuurlijk mag iemand wel zijn trots uiten, maar ik bedoel mensen die echt op een genante manier vertellen hoe vreselijk goed ze zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Ik zou iets zeggen in de geest van: "Ben je écht zo goed joh? Goh, dan moet ik jou es inhuren voor ....... (vul iets in waarover hij/zij opschept).
Zeg dit wel met een knipoogje of iets dergelijks, zodat het een grapje lijkt.
Eigenlijk is het een 'grapje' met een boodschap. Hij/zij zal er waarschijnlijk om lachen, maar vast wel doorhebben dat er 'iets' mee wordt bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan zeg je: Wacht even, dan zet ik eerst de deur open.

Toegevoegd na 36 seconden:
"Eigen roem stinkt."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het zelf beter weet, dan heel aandachtig luisteren en doen alsof het je interesseert en er gewoon vragen over stellen. Dan kunnen ze vanzelf geen kant meer op.

En anders laat ze maar lekker hun gang gaan.

Een van die 2 opties zal ik kiezen, ligt er ook aan in welke bui ik ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik herken t...
ik zeg meestal "eigendunk stinkt"
het beste kan je het gewoon negeren, je schiet er niets mee op..en door hun eigen gedrag,leven ze ook maar in een piepklein vrienden wereldje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strak aan blijven kijken,het hele betoog,dan een schouderklopje geven en zeggen,goh wat ben jij goed.
waarschijnlijk wordt de sfeer iets ongelmakkelijker,voor hem/haar.voor jou was de sfeer al ongemakkelijk,als je het kunt ,wordt de sfeer voor jou in elk geval beter.
13 jaar geleden
Waarom denk je dat je ermee om moet gaan? Of je wilt luisteren of niet... Je kunt beleeft zijn en het aanhoren of het gesprek onderbreken en jezelf niet kwellen.
Blijf bij jezelf en wees eerlijk tegenover je gesprekspartner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon er om lachen, en meepraten, en de verhalen aanmoedigen, krijg je er vanzelf ook lol om.
ik kan er persoonlijk ook een, als die lacht dan liegt hij al, maar ik weet hoe hij is, en alles gewoon met een korrel zout nemen als hij/ zij weer op dreef is, dan krijg je vanzelf een dikke huid en kijk je overal doorheen. succes