Hoe kan ik mijn vriendin(Die niet meer lacht) opvrolijken?

Er is iets aan de hand met mijn vriendin. En ze vertelt niets of niemand iets! Zelfs haar ouders weten er niks van. Mijn vraag is dus hoe kan ik haar opvrolijken? Zelf zegt ze van niet, maar ik vind het zo zielig! Hoe kan ik haar (toch) opvrolijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals het nu klinkt, is opvrolijken slechts symptoom bestrijding. Wat je wellicht wilt, is achter de oorzaak van het probleem komen. Is een goed gesprek niet beter dan 'de clown' uithangen voor een lach op haar gezicht?

Maak het haar comfortabel, geef haar je aandacht en laat zien dat je er voor d'r bent. Als je het gevoel krijgt dat ze er aan toe is, praat er dan gewoon over. Zo'n gesprek kan confrontered zijn, voor haar maar ook voor jou, dus ik kan me een bepaalde drempel voorstellen om zoiets te ondernemen. Maar de oorzaak negeren door de vrolijke Jan uit te hangen helpt vaak maar kort.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt haar opvrolijken door haar toch op één of andere manier aan het praten te laten krijgen.

Dit zal opluchten bij haar en waarschijnlijk zal ze daarna weer gaan lachen.

Hoe haar aan het praten te krijgen is een tweede vraag. Maar gewoon vol blijven houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel moeilijk, omdat zij niet verteld wat er aan de hand is. Het is wel duidelijk dat ze het kwijt moet want door constant te laten merken dat je je rot voelt en niks te zeggen laat ze blijken aandacht nodig te hebben.
Misschien durft ze het niet te zeggen, is het iets waar zij zich voor schaamt?
Laat haar merken dat ze jou kan vertrouwen door bijvoorbeeld een goed gesprek aan te gaan.
Onderneem dingen met haar, ga iets leuks doen, vaker bij haar langs en laat zien dat je er voor haar bent ondanks dat je niet precies weet wat er speelt.
Misschien dat ze dan uiteindelijk breekt en jou verteld wat er aan de hand is.
Ga dan samen met haar op zoek naar een oplossing.
Wat je ook doet, laat haar nu zien dat je er voor haar bent.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een rustige omgeving, leg je arm om haar schouder en vraag gewoon: "Meid... waar zit je mee!"