Hoe kan ik het beste omgaan met iemand die altijd probeerd ''boven''mij te staan?

het is altijd het zelfde verhaal ga je ergens heen mooet ie per se voorin de auto zitten in gesprekken altijd afgeven op anderen altijd alles beter weten anderen opzij douwen alles is een gevecht om macht er tegenin gaan werkt nietdat maakt het alleen erger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Als het een collega is, zul je er een keer met hem over moeten praten en aangeven dat je het als hinderlijk ervaart.

Vaak is het wel zo, dat je het meeste kunt leren van de mensen waar je je het zwaarst aan irriteert, maar dan moet je het wel weten van elkaar.

Als hij niet inbindt nadat je er over gepraat hebt, zou ik het met m'n leidinggevende bespreken.

Als het familie van je is, kun je het proberen te negeren of hem een keer vertellen dat jij inmiddels wel door hebt dat hij eigenlijk een hele domme blaaskaak is, en hem daarna negeren. Wat je ook kunt doen, is tegen hem zeggen dat je telkens wanneer je dit soort gedrag ziet en jij je er aan ergert, een signaal af gaat geven en er verder geen aandacht aan besteedt. Het geheime codewoord in ons gezin is een tijdje 'perentaart' geweest ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Daar moet je gewoon boven staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek het met je dominee, ik denk dat hij een van de weinig aangewezen personen is die je hierin kan sturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als toevoeging .... ik weet dat je er gelovig bent Ipzy.

Toegevoegd na 2 minuten:
er + erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van je afzetten. Dit is geen waardevol persoon voor jou.
Niet meer naar luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen zo van: "wil je wel s ff chille,doe s ff normaal,als je kunt?"
Nou,en als die persoon dan nog niet luistert,dan zeg je gewoon dat tie het bekijken kan en dat je hem of haar niet meer wil zien.
Dan ben jij van al dat gezeik af en dan heb jij je eigenwaarde terug en je vrijheid,want zo'n persoon wil aléén maar trappen op anderen zeg maar.

Toegevoegd na 3 minuten:
o ja ff dit: ik denk dat die persoon zo doet omdat die een soort minderwaardigheisdcomplex heeft.
daarom probeert die zichzelf in de hoogte te steken ten koste van een ander persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Ik zou een ander vriendje opzoeken, als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het een broer of een zus? Of is het een vriend?

Als het een vriend is zou ik andere vrienden gaan uitzoeken. Want tussen je vrienden moet jij prettig kunnen voelen.

Als het een broer of zus is, dan moet je niet dat machtsspelletje aangaan. laat hem maar, jij weet het wel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,dat is niet makkelijk.
ik denk dat zo,n persoon ook niet gemakkelijk zal veranderen, wel moeilijk voor jou, je irriteerd je mateloos aan zulke figuren. ik zou met andere mensen omgaan, en die links laten liggen.
proberen om er zo een te veranderen werkt averechts zoals je zelf al aangaf.
dus negeren, er boven staan.
je moet de mensen nu eenmaal nemen zoals ze zijn, en niet zoals je ze hebben wil.
sterkte ermee