wanneer krijg je zwarte longen. na hoeveel roken . Krijg je dat al na 2 weken? x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.6K
Privexx
4 jaar geleden
Ik heb 1 dag 1 sigaar geroken en de dag daarna 2 achter elkaar zijn me longen nu zwart?

Antwoorden (5)

nee, zeker niet na 3 weken. dit hangt eigelijk af van de persoon die rookt, bij de ene persoon zijn de longen na een jaar zwart, bij de anderen na een paar maanden. het hangt af van de gevoeligheid van de longen van de persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van horen zeggen:
de zwarte longen komen meestal pas na enkele jaren (hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je rookt)

als je na twee weken al stopt met roken zou de gedane schade relatief snel weggewerkt moeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van roken krijg je geen zwarte longen. Je kunt er op de duur wel longkanker van krijgen. Ook dan worden je longen niet zwart maar ze zien er ook niet meer zo fris uit als nu.

Toegevoegd na 8 uur:
Een veelgebruikt plaatje, o.a. op pakjes sigaretten in sommige landen, moet aantonen dat je zwarte longen krijgt van roken. Als je dat plaatje goed bekijkt zie je dat er dingen niet kloppen, o.a. geen mensen- maar een varkenshart. Door de makers van het plaatje is toegegeven dat die longen kunstmatig zwartgemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door roken vervuil je je longen. Het vuil; dwz teer en nicotine hopen zich op aan de BUITENKANT van de longen. Als je binnenin een long van een roker kijkt ziet die er nog mooi roze uit. Denk ook maar eens aan longen van mijnwerkers. Alle vuile stofdeeltjes hopen zich op aan de buitenkant van de long. Als je de longen uit een lichaam zou halen zie je inderdaag van buiten twee zwarte longen. Googel maar eens op een plaatje dan zie je wat ik bedoel. Als je nog maar net rookt (2 weken ) dan is dat nog niet zichtbaar.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zouden die deeltjes aan de buitenkant terecht moeten komen volgens jou?
Van roken krijg je erg vuile longen.
Kijk op de link en je rookt geen ene sigaret meer.