is drop slecht voor je cholesterol?

mijn man eet veel drop en heeft een hoog cholesterol, en nu denk ik dat het door de drop komt, is dat zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (4)

Té veel drop is niet goed en vooral als je al een té hoog cholesterol hebt, dan is het oppassen geblazen.
Naast veel drop, is ook veel stress, weinig beweging, ongezond eten – teveel (dierlijk) vet, teveel alcohol en roken slecht voor een te hoog cholesterol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, het kan een logisch gevolg zijn. Drop heeft als belangrijkste bestandsdelen, gom, suiker, zout en salmiak. Deze laatste twee kunnen een hogere bloeddruk veroorzaken. Mensen met een hoge bloeddruk hebben vaak ook een hogere cholesterol gehalte. Echter kun je het ook breder kijken, naar o.a. de vetconsumptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drop is niet een cholesterol verhoger. Cholesterol is een teveel aan foute vetten die je tot je neemt en die zich afzetten tegen de binnenkant van je vaten. In drop zit geen vet, maar wel veel suiker. Het is dus niet goed voor je als je teveel hiervan eet. Zout houd wel vocht vast en verhoogd je bloeddruk waardoor meer druk op de vaten komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neehoor, maar drop kan wel hoge bloeddruk in de hand werken. Cholesterol is een vitale stof die lichaam en geest hard nodig hebben om adequaat te kunnen functioneren. Het lichaam maakt er zelf voldoende van aan naar behoefte.