Is het gevaarlijk om je voedsel elke dag door een xray heen te laten gaan(bv op schiphol)en daarna tijdens de lunch/diner op te eten?

Ik werk op schiphol, alles word gecontroleerd daar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Röntgenstraling verandert niets aan het materiaal waar het doorheen gaat. Althans, niets dat niet ook zou veranderen door warmte of door de invloed van gewoon licht.

Vergelijk het met een gewone lamp. Als jij je bammetjes en je appeltje onder een lamp legt, gaan ze dan licht geven in het donker? Of is zo'n lamp anderszins gevaarlijk voor je bammetjes en je appeltje? Nee toch? Nou dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Elke dag hetzelfde voedsel? Ik neem aan van niet :)
Nee, dat laat geen enkel spoor na.
Misschien zijn er een paar bacteriën overleden, maar dat komt je bammetje alleen maar ten goede.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet elke dag het zelfde eten, maar elke dag eten door de xray......haha
Nee. Het heeft geen invloed op je lunchpakketje.Röntgen stralen zijn niet radioactief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet bang zijn... Het is veilig...
Je ziet er stralend uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gaat ik maar ook eens onder zo`n ding door... ik wil ook stralen :D
Ligt eraan wat je meesmokkeld in je lunchtrommeltje.
Maar als je gewoon onschuldige bommetjes bij je hebt moet dat niet uitmaken. Straling is niet schadelijk voor voedsel.

Toegevoegd op 26-05-2009 21:52:27
eeeh... bommetjes = bammetjes uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks, Ik werk ook op Schiphol en die apparaten zijn veilig.
Alhoewel je er zelf niet constant doorheen moet gaan. Het laat niets achter.

Wat wel link schijnt te zijn is de grote frequentie waar wij onze ogen door de irisscan laten scannen. Het kan op zich niet echt kwaad maar zoals ik die er soms 10 keer per dag door gaat schijnt het soms wat minder te zijn.

Wat wel appart is dat mijn telefoon erop reageert door op het scherm altijd naar mijn agenda te schieten