Hoe ontstaat rood worden en hoe kun je er makkelijk vanaf komen?

Ik word snel rood. Bij de kleinste dingen. Hoe kan ik hier vanaf komen en hoe ontstaat het? Als je me helpt zou ik dat zeer op prijs stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

De oorzaak van jouw rood worden
Jouw klachten wordt veroorzaakt door onverwerkte emoties en de verstoringen die hierdoor ontstaan in jouw energetisch systeem.

Deze onverwerkte emoties zijn ontstaan tijdens situaties waarin jij bepaalde emoties die toen zijn opgetreden, niet hebt verwerkt.

Deze situaties hoeven niet in direct verband te staan met de situaties waarin jij je klachten ervaart.

In veel gevallen weet je zelfs niet dat je deze onverwerkte emoties met je meedraagt.

Door het oplossen van de onverwerkte emoties en / of de energetische verstoringen, kom jij van je klachten af.
fremar
13 jaar geleden
Blozen ontstaat doordat de bloedvaatjes in uw gezicht zich verwijden. Er stroomt daardoor meer bloed door deze vaten en de huid wordt rood.

Meestal is blozen een reactie op een emotie, zoals angst, verlegenheid of opgewondenheid.

Er zijn echter ook een aantal medicijnen die kunnen leiden tot blozen en de relatie met emoties is hierbij veel minder duidelijk aanwezig.

Vrouwen in de overgang kunnen last krijgen van opvliegers die over het algemeen ook gepaard gaan met het rood worden van het gezicht.

Wanneer naar de huisarts met blozen?

Het is verstandig naar uw huisarts te gaan als:

# u het idee heeft dat het blozen uw leven beheerst

# u net een nieuw medicijn heeft gekregen waarna u meer last heeft gekregen van blozen

# u denkt dat uw blozen het gevolg is van de overgang en u daar graag medicijnen tegen heeft

Wat kunt u zelf doen aan blozen?

Om er zo weinig mogelijk last van te hebben, kunt u het blozen het beste negeren.
Concentreer u zo veel mogelijk op uw omgeving in plaats van op uzelf en uw rode gezicht. Door er geen aandacht aan te schenken, zal de rode kleur van uw gezicht niet toenemen en eerder verdwijnen.

Probeer het blozen te zien als iets dat bij u hoort en een reactie die veel mensen wel eens hebben.

Een methode die vaak goed helpt, is om juist de aandacht op uw rode gezicht te verhogen. Hier is wel wat moed voor nodig, maar u zult zien dat er geen rampen gebeuren.

Als u voelt dat u gaat blozen, zeg dan eens 'O, ik geloof dat ik rood word'. U kunt eventueel daarna nog vragen wat ze daar van vinden. U komt er dan direct achter of uw angst terecht is.
U kunt dit eerst oefenen bij een goede vriend of vriendin. Hoe vaker u het oefent, hoe minder last u waarschijnlijk zult hebben van blozen.

Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen voor blozen

Mensen die snel blozen, schamen zich hier soms voor. Dat is nergens voor nodig.

U zou eens aan een vertrouwd persoon in uw omgeving kunnen vragen wat die ervan vindt als u bloost. De reactie zal waarschijnlijk erg meevallen.

Verder geldt: hoe minder u er zelf een punt van maakt, des te minder last heeft u ervan.

U kunt misschien niet voorkómen dat u bloost, maar de kans wordt wel kleiner als u er minder mee bezig bent.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je kunt zelfs al gaan blozen, uit angst dat je gaat blozen. De gedachte is soms al genoeg, of de gedachte aan een genante situatie.
Het enige wat kan helpen is jezelf voorhouden dat je niet de enige bent, en dat je je er niet voor hoeft te schamen als het gebeurt.
maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.
Als je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt als je bloost, kun je misschien met een grapje: vinden jullie het ook zo warm, en als je echt lef hebt:"hoe staat die kleur mij" het wat relativeren, en er minder last van krijgen
anneliez
13 jaar geleden
Blozen kan een voorbeeld van het psychosomatische beginsel in de praktijk worden genoemd, het beginsel namelijk dat de geest, de psyche, en het lichaam, de soma, één zijn, elkaar wederzijds beïnvloeden.
Een verwarde toestand van de geest heeft als het ware zijn weerslag op het sympathische zenuwstelsel.
Dit, op zijn beurt, stimuleert de vasodilatatoren, ofte wel de zenuwen die ervoor zorgen dat de bloedvaten zich verwijden — in dit geval de vlak onder de huid gelegen bloedvaten — hetgeen tot gevolg heeft dat er meer bloed naar het oppervlak van nek en gezicht stroomt, zodat deze rood worden.

Blozen heeft ook wel soms zijn charme.

Verminderd vanzelf met ouder worden.Het zenuwstelsel wordt minder ontvankelijk voor gevoelens, terwijl terzelfder tijd iemands geweten misschien wat ruimer is geworden.