Waarom moet de rollater vergoed worden?

er zijn 70+ die nog kunnen fietsen,krijgen die het ook vergoed ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

er zijn mensen die hem niet kunnen betalen
alleen is het jammer dat als je hem niet meer nodig hebt {bijvoorbeeld na overlijden} dan moet je hem bij het grof vuil zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat mensen die moeilijk te been zijn geen kasplantjes worden en nooit meer buiten komen omdat ze moeilijk kunnen lopen.

Toegevoegd na 59 seconden:
je moet mensen zolang mogelijk mobiel houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof mensen die ouder zijn staan te trappelen om een rollator aan te schaffen. Als je nog kan fietsen, kom je hoogstwaarschijnlijk niet in aanmerking voor een rollator.
En een rollator voorkomt dat mensen vallen. Wat veel kosten in de gezondheidszorg voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat een rollator vergoed wordt, is niet hetzelfde als dat iedereen er een krijgt.
Kraamzorg wordt ook vergoed, maar dat krijgt ook niet iedereen: je moet het wel nodig hebben.
Wie goed ter been is, zal geen rollator krijgen (en ook niet willen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder van 83 fietst en heeft echt nog geen rollator nodig. Voor iemand van 20 met bijvoorbeeld een spierziekte wiens wereld een stuk groter wordt met zo'n hulpmiddel mag van mij een rollator best betaald worden door verzekering/AWBZ of wat voor collectieve regeling dan ook. Wat zou daarop tegen zijn?

Toegevoegd na 39 minuten:
Er moet niets maar in een beschaafde maatschappij streef je er m.i. naar dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen.