Kan een ontsteking(of iets dergelijks) zich verplaatsen van je ene knie naar je andere knie?

Ik had namelijk eerst 1 week last van mijn ene knie, en 2 weken later precies dezelfde pijn in mijn andere knie...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

Nee een ontsteking kan niet van de ene naar de andere knie oversteken. Je hebt waarschijnlijk beide knieen overbelast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Nee dat kan niet. Door de pijn in je knie ga je (onbewust of bewust) je pijnlijke knie ontlasten en daardoor het gewicht naar je andere knie overplaatsen. Daardoor belast je precies je andere knie omdat die nu 2x zo hard moet werken. Uiteindelijk gaat die dan ook pijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me eerder dat je uit onbelans bent door verkeerd schoeisel, ongewone werkzaamheden of zo iets, je meest kwetsbare knie gaat dan als eerste pijn doen, hierdoor wordt je onbelans voor de andere knie alleen maar groter, waardoor ook deze pijn gaat doen, probeer nu te achterhalen, wanneer de eerste knie pijn ging doen, wat je toen gedaan had en welk schoeisel je aan had.
Pas dan weet je wat er fout ging en kan je er rekening mee houden voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk is je ene knie net zo kwetsbaar als je andere knie. Ik ben ook net gestopt met hardlopen vanwege de pijn in beide knieën : (
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ontsteking kan zich in je lichaam uitbreiden..niet verplaatsen.

Stel: Je hebt een chronisch ontstoken kies in je mond staan en je laat daar niets aan doen gedurende lange tijd.

Die ontstoken kies zal dan een soort 'vergif' afscheiden dat zich via je bloedbaan door heel je lichaam verspreidt.

Je kunt dan in b.v. je knie eveneens een ontsteking krijgen.

De ontsteking heeft zich dan NIET verplaatst maar gewoon een andere plaats in je lichaam 'besmet'

Jouw situatie m.b.t. je knie zal vermoedelijk een ietsje anders liggen.

Ik denk dat jij je, vanwege de pijn aan je knie, aangepast hebt aan je kwaal en daardoor je andere knie ofwel overbelast hebt ofwel op een bepaalde manier geforceerd hebt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken je leeftijd niet dus ik gok. Zit je nog in de groei dan kan het groeipijn zijn. De groegedeelten van lange pijpbeenderen zitten vlak bij de knie. Epifysairschijf heet dat. Als dit niet op jou van toepassing is en je krijgt meer verspringende pijnklachten, ga dan naar een arts.