Hoe kan het, dat iemand als kind wagenziek is er later als volwassene geen last van heeft?

Vroeger in de bus met schoolreisje, zaten er altijd een aantal kinderen voorin de bus, omdat ze wagenziek waren. En tegenwoordig kom je ze tegen in het openbaar vervoer (bus) en dan hebben ze nergens last van...Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ook volwassenen kunnen wagenziek blijven. Toch klopt het dat volwassenen eroverheen lijken te groeien en hoor ik dat volwassenen ook misselijk kunnen worden als ze gaan lezen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met orientatie naar buiten en in de war raken van het evenwichtsorgaan. Op een bochtige open weg met ver zicht lijk je er minder last van te hebben dan wanneer je door een smalle met bomen omgroeide laan rijdt. Achter het stuur en voor in de auto is het zicht ook ruimer dan achterin. Dat is het voordeel van "groot"zijn en auto mogen rijden :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

omdat je ergens overheen kunt groeien

er zijn wel meer dingen waar je als kind last van hebt en later niet meer

ik had zelf als kind zijnde astma
en nu heb ik nergens last meer van
volgens de arts ben ik eroverheen gegroeid

zo zijn er dingen waar je als kind geen last van hebt maar wel op latere leeftijd