Als je autoziek bent en je gaat zelf rijden gaat het weg hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom werden alle antwoorden die met het evenwichtsorgaan te maken hebben met een minnetje beoordeeld? Dit zijn toch echt de goeie antwoorden naar mijn idee. Ik heb het gauw goed gemaakt met een plusje:)

Antwoorden (6)

Omdat je dan 'in control' bent.

Toegevoegd op 26-05-2009 09:29:43
Hetzelfde geldt trouwens voor zeeziekte: als je jezelf kunt wijsmaken dat jij degene bent die het schip doet bewegen, verdwijnt het gevoel van misselijkheid direct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je alle bewegingen die de auto maakt zelf veroorzaakt. je weet wat je gaat doen dus geen verassingen voor je evenwichtsorgaan.
je kijkt op de weg je let op je kijkt ver vooruit, en 9 van de 10 keer weet je je volgende 3 stappen dus je hersens ogen alles weet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf was ik wagenziek tot m'n 12e ofzo, het ging gewoon over en kwam niet meer terug, ook niet toen ik zelf auto begon te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je wagenziek word dan heb je niet naar de weg gekeken maar naar iets anders (zoals een DS of gameboy of een boek) dan weten je evenwichtsorganen (die zitten bij je oren) niet waar je heen gaan en raken ze in de war als je dan naar de weg gaat kijken voorspellen je andere zintuigen waar je heen gaat en is je evenwichtsorgaan weer normaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Autoziekte of wagen ziekte komt doordat er een te groot verschil is in ervaring van werkelijkheid en mind... De werkelijkheid doet je schudden en geloven dat je rijdt en in je innerlijke beleving zit je op de bank wat te lezen bijvoorbeeld... Dat schudden en draaien maakt dat je in verwarring komt en daardoor misselijk...

Dat is wagenziekte uitgelegd op zijn janboerenfluitjes...

Als je dan zelf gaat rijden blijf je in sync met wat er gebeurd en je mind... En als dat in sync (in synchroniciteit) is, dan is er dus nooit een probleem...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Concentratie.
Je concentreerd je op een bepaalde taak, is een soort afleiding.