Daar moet je niet tegen vechten.

Negatieve gevoelens zijn uitingen van ontevredenheid.
Bekijk waar je echt ontevreden over bent en wat je er aan kunt doen.

Vraag je zelf telkens af of het wel zo negatief is waar je over piekert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet gaan vechten, maar proberen nuchter na te denken, en allerlei zaken op een rijtje te zetten.
Ga eens na hoe anderen over je denken. Niet één persoon, maar een grote groep mensen, zoals familie, vrienden, kennissen, buren etc.

Als blijkt, dat al die mensen gemiddeld van oordeel zijn, dat het met dat negatieve wel meevalt, of dat ze de negatieve dingen in jou, niet zo belangrijk vinden dan de positieve dingen, dan zal je dat helpen in het wegnemen van de negatieve gevoelens over jezelf. Vaak hoef je ze dat helemaal niet te vragen, omdat, als je eerlijk bent, dat ook zelf wel een beetje weet.

In theorie (want dat zal vast niet zo zijn!) moet je je pas zorgen gaan maken, als al die mensen het helemaal met je eens zijn, en ook vinden dat je erg negatief over jezelf moet denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vechten heeft geen zin, daardoor worden je negatieve gevoelens juist versterkt.
Misschien is het een idee om op te schrijven wat je niet prettig vind aan jezelf. Heel eerlijk. Dat is niet makkelijk. Als je alles hebt opgeschreven, dan kan je kijken of het wel klopt allemaal.... is het wel zo zwart-wit als je denkt? Als een vriend of vriendin van je deze negatieve eigenschappen zou hebben, zou je hem/haar dan daarop veroordelen? Wat zou je hem/haar aanraden?
Dat zijn vragen die je jezelf zou kunnen stellen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de bib en elimineer negatieve gevoelens over jezelf door boeken te lezen hoe je een beter zelfbeeld kunt creëer en hoe je je zelfvertrouwen kunt verhogen.

Wat zeker heel goed is tegen je negatieve gevoelens is je leren assertiever op te stellen,zal je voldoening geven en je zult meer waardering krijgen door de anderen.
Grtjs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt negatief over jezelf, waarom doe je dat???

Ben je niet tevreden over je uiterlijk misschien, tegenwoordig is daar al veel advies voor.

Of zijn deze gevoelens op de echte "jij" gericht??
Vraag eens aan anderen hoe zij over je denken.

Je zal zien dat je de meeste problemen eigenlijk zelf het zwaarst overtrokken hebt, die jou in die neerwaartse spiraal trekken.

Echt het werkt; Vragen en praten helpt, vechten niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via cognitieve gedragstherapie kun je leren negatieve denkpatronen te herkennen, en te vervangen door positieve.
Praat erover met je arts. Of kijk op deze site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te oefenen...

Telkens als je een negatieve gedachte hebt moet je die omzetten in een positieve gedachte

Toegevoegd na 48 seconden:
Vraag jezelf af is dat wel zo? Maar wacht is ik kan dat wel wat ik nu tegen mezelf zij klopt het?

Schrijf het op in een dagboek en ga na of het wel klopt

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag jezelf af is dat wel zo? Maar wacht is ik kan dat wel wat ik nu tegen mezelf zij klopt het?

Schrijf het op in een dagboek en ga na of het wel klopt