Behalve het geurtje: badolie bevat een emulgator om het met het badwater te laten mengen in plaats van het er als een olielaagje bovenop te laten drijven.

Als je een andere olie als badolie wilt gebruiken, kun je ook het volgende trucje gebruiken: eerst de olie mengen met wat melk, dan het geheel in het bad. Melk is van nature al een emulsie (vet en water gemengd), waardoor je het ook als emulgator kun gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er zit een lekker geurtje aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is gewone olie? Er zijn een aantal producten die olie genoemd worden: aardolie , plantaardige olie, dierlijke olie en etherische olie. Die laatste zit in badolie. Kenmerk van deze olie is dat het kan verdampen. Gooi slaolie in je bad en het wordt een vettige boel. Badolie kan (deels) verdampen. En het ruikt nog lekker ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat badolie beter mengt met water dan douche-olie. Weelicht schuimt badolie ook meer.

Toegevoegd na 20 seconden:
wellicht dus;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld badolie vergelijkt met motorolie is bad olie niet geschikt voor je motor en motorolie niet geschikt voor in bad.

maw: Wat voor olie bedoel je?