Waar kun je goedkope leesbrillen kopen?

Prijs rond de 10 à 15 euro.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje jammer dat er weer zoveel minnetjes worden uitgedeeld op goede antwoorden... de minnaar zeker weer bezig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen krijgt van mij sowieso een plus voor de genomen moeite.

Het beste antwoord

Ik hoorde dat die van de Hema de beste zijn onder de goedkope brillen. Ik gebruik ze altijd en het voordeel vind ik dat je er langer mee kunt doen. Bij diverse goedkopere exemplaren ligt er binnen de kortste keren een poot af of een glas uit. Vooral omdat je een lesbril steeds op en af doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die rare min doe ik een plus +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een plusje van mij hoor, vind de brilletjes van de hema prima, koop ze al jaren en gaan inderdaad langer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nuttige tips! Dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel antwoorden waren goed. Ook een aantal tips vond ik nuttig. Ook letten op degelijkheid gaf de doorslag alsmede het beste adres daarvoor. Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (13)

Action
69 cent

Toegevoegd na 43 seconden:
oeps rond de 10 a' 15 is kruitvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem der meten 100 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ook goedkoper, hoor. Dank voor je antwoord!
Bij de Kruidvat zijn ze heel goedkoop. Of kijk eens bij de action... maar daar zijn ze wel wat goedkoper dan een euro of 10. Maar hoor er wel goede dingen over. Mijn vader koopt ze altijd op de markt voor een euro of 5, prima brilletjes.
Als je een dure leesbril neemt (vanaf 75 euro) zijn ze wel vaak sterker, maar hoor over de goedkopere brillen vaak ook goede dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die rare min doe ik een plus +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook een plus! Dank voor je antwoord!
Bij Hans Anders 3 voor 10 euro verschillende sterktes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de markt, drogisterijen, blokker en hema
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Action, Hema, Trekpleister, Kruidvat.

Ze zijn echt in heel veel winkels verkrijgbaar.
Voor de goedkoopste moet je naar Action gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die rare min doe ik een plus +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel momopoyolo ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je prima antwoord!
je ogen zijn heel belangrijk in je leven
en die moet je niet laten verpesten dus laat je ogen eerst opmeten bij een opticien en dan kun je beter een leesbril kopen.
dan weet je precies welke sterkte je moet hebben.
dan kun je nog altijd even kijken of de blokker, kruidvat , hema enz. de juiste sterkte voor je hebben.
zo niet gewoon bij de opticien kopen en het word soms vergoed door de ziektekostenverzekering.

Toegevoegd na 4 minuten:
als je een verkeerde bril koopt kun je later heel wat problemen krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Dat valt wel mee hoor, met die verkeerde bril. Als je hem te sterk of te zwak koopt, zie je minder goed, dus dan laat je hem vanzelf wel af.
zondag
13 jaar geleden
Wat jij hier schrijft klopt niet. Heb het verleden maand aan m'n oogarts gevraagd omdat mijn man altijd die goedkope leesbrilletjes gebruikt. Hij zegt dat het tot +3 zeker helemaal geen kwaad kan. Rustig mee doorgaan dus. En boven +3 worden ze trouwens niet eens goedkoop verkocht. Voor een sterkte hoger dan 3 moet je je een leesbril aan laten meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat mij vooral om brilletjes tot +1,5. Sterker wordt vergoed door de verzekering van mijn cliënten. Niettemin hartelijk dank voor het meedenken!
wibra tot sterkte 2,5 leuke brillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij allerlei zaken, Kruidvat, Etos, Action, Hema enz. Maar bedenk wel dat een bril die je kant en klaar koopt misschien helemaal niet geschikt is voor jouw ogen. Ga liever naar een oogarts of laat je ogen testen bij een goede opticiën en bezuinig niet op de aanschaf van een leesbril.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij kruitvat, Etos/Trekpleister/Hema.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
Als beide ogen dezelfde sterkte hebben kun je bij meerdere zaken terecht. Een paar ervan zijn; Hema, Blokker, Kruidvat.
Maar aangezien de sterkte van je ogen vaak verschilt, lijkt het me toch verstandiger een opticien te bezoeken! Je bent wel wat duurder uit, maar wel verzekerd van passende glazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
Voor 15 euro heeft u er zelfs 10.
Luister en huiver.

Indien men geen oogafwijking heeft dmv diabetes oid,
kan men gewoon waar dan ook een leesbril aanschaffen.

U kunt bv waar er een aanbieding is ook aan de hand van een voorbeeldtekst beoordelen of men de juiste sterkte heeft.
Pas als er een merkbaar verschil is tussen de ogen met betrekking tot het kijken/lezen , dan is het raadzaam om een leesbril aan te laten meten door een opticien.

Is men geen leesbril gewend koop er dan een stuk of 7.
Voor de camping, de auto, de werkplaats, de slaapkamer, de huiskamer, voor op je werk en 1 voor om uw nek.

Als men een bril laat slingeren geef dan niet de hond, de kat, uw partner, de kinderen of kleinkinderen de schuld
als ze er per ongeluk op gaan staan/zitten/knabbelen.

Ik prefereer leesbrillen van kunststof en heb er een paar koordjes bij.

Verkooppunten: ijzerwinkels, drogisterijen, hema, v en d,
en als laatste diverse brillenwinkels.

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb aan mijn oogarts gevraagd of er verschil is in de glazen van een leesbril muv de sterkte van een brillenwinkel of van een drogist.
Het gaat om de kwaliteit en duurzaamheid van het materiaal.

Pas met oogafwijkingen etc komt eerst de oogarts om de hoek kijken en die beoordeelt of u specifiek bij een opticien een leesbril moet laten aanmeten.

Goedkoop kan duurkoop zijn, maar als u een brillenverslinder bent, dan raad ik u de voordelige exemplaren aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
ik heb een supergoede leesbril gekocht in de Wibra voor 1.99 €. hij heeft al veel stormen doorstaan zonder ook maar een kik te geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de chinees,die hebben overal vestigingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn!