Dat ligt er natuurlijk aan wanneer een kind zindelijk is. En dat is van heel veel factoren afhankelijk. Het ene kind is op zijn 2e al zindelijk, de ander pas als hij/zij naar de kleuterschool gaat. Ik denk dat de meeste kinderen in hun 4e levensjaar (dus als ze 3 zijn) zindelijk worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zindelijkheid is erg afhankelijk van het kind, de manier waarop er mee wordt omgegaan, of er broertjes en zusjes zijn die al zindelijk zijn etc.

Een gemiddeld kind wordt zindelijk in het 3e levensjaar, maar er zijn altijd uitzonderingen. Meeste kinderen zijn als ze naar de basisschool gaan echt wel zindelijk, in ieder geval overdag.

Bedplassen gebeurd vaak ook nog op latere leeftijd, wederom ook zeer afhankelijk van de manier waarop er met het kind wordt geoefend/omgegaan wanneer het fout gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de baby natuurlijk. Maar gemiddeld worden ze overdag zindelijk bij een leeftijd van 2/3, en 's nachts (dus helemaal) kan wel duren tot een leeftijd van 5 tot 7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gemiddelde zal aardig hoog liggen aangezien er vooral uitschieters zijn naar boven. Een kind die pas zindelijk is vanaf jaar 7 stuwt het gemiddelde omhoog omdat kinderen die al zindelijk zijn bij geboorte zeer zeldzaam zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenwoordig veel te lang naar mijn idee, door alle uitvindingen blijven die het gemak bevroderen blijven de de boel maar vol scheiten. Vroeger zat het buitengwoon vervelend als je je luier had vol gescheten, de drijvende kracht om zindelijk te worden was wat groter toen dnek ik. Tegenwoordig kan je tot in de pubertijd volgens mij door blijven schieten en hebben ze wel broekjes voor je waarmee je er zo min mogelijk last van heb. Voor hun 3e moet worden begonnen met zindelijkheidstraing m.i.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een baby zijn gehele baby periode.
Pas in de dreumers cq peuterperiode groeien ze eruit.