Is het gepast om als leraar een korte broek te dragen?

- vraag van onze stagiar op school-

ha, ik zit nu net te bedenken dat onze stagiar wellicht zelf een korte broek aan zou willen doen naar zijn stage.....,
ik draag zelf een gepaste driekwart, als dame.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Het hangt mijns inziens vanaf wat voor rels de betreffende school heeft gesteld.

Zijn die regels er niet, dan moet je dat met de school bespreken en zul je je daarna neer moeten leggen bij de genomen beslissing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Nee.

Je hebt een voorbeeldfunctie en daar dien je je naar te conformeren.

Met een korte broek creëer je zelf te weinig afstand.

Ik zou zelf nooit met een korte broek voor de klas gaan staan.

Toegevoegd op 25-05-2009 12:57:20
aan te conformeren, srry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is denk ik een beetje afhankelijk van de school.
Maar ik denk dat het op bepaalde scholen wel moet kunnen, mits het gewoon een nette geklede korte broek is en geen sportbroekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt toch niet zo heel erg veel uit? Als de broek maar niet té kort is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet gepast om een korte broek te dragen in sommige beroepen. Ik ben zelf administrateur/belastingadviseur en in mijn beroep is een korte broek ook not-done. Zo ook bij leraren (en heel veel andere beroepen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hebt een voorbeeldfunctie.
Ik vind het geen gezicht als daar dan een leraar met korte broek voor de klas gaat staan.
De lokalen op school zijn doorgaans ook niet zo heet dat het noodzakelijk is een korte broek aan te trekken.

Ikzelf zit op kantoor met nagenoeg geen klanten die zomaar langskomen en zelfs dan vind ik het ook niet kunnen om met een korte broek achter mijn bureau te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, een voorbeeldfunctie,
een driekwart dan maar ?
Ben je wel eens in een school met airco geweest ? Ik geloof niet dat die bestaan.!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, als ik een normale driekwart broek draag, hangt die me toch bij de enkels... ben niet zo lang. School met airco... nou die collegezalen waren vaak niet echt warm.
Nee, je hebt als leraar een voorbeeldfunctie en dan moet je geen les geven in een korte broek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de lengte van de pijpen en de benen.
Er zijn mannen die er toch gekleed uit zien met korte broek.

(En een lange leren broek die heel strak zit dan?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de broek past, dan is het gepast... Komt zijn ******* eronder uit dan is het niet gepast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel flauw de woordgrappen....
Voel je je aangesproken....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor... ik moest dat zo effe kwijt...
np... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja; waarom niet, als het buiten warm is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel maar het is niet gepast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Classe1306;

Wel als je sportleraar bent....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als de broek goed en netjes past, lijkt het dat ie gepast is.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.....
Nee, het wordt momenteel als ongepast beschouwd.
Maar een x-tal jaren geleden was het misschien ongepast om zonder stropdas voor de klas te staan. Zoals in de rest van de maatschappij is hier een ontwikkeling naar ontspanning van de regels.
Natuurlijk is hier ook weerstand tegen. Mensen die denken dat uniformen en "gepaste" kleding meer respect afdwingen.
Ik weet niet of leraren in Australië in korte broek voor de klas staan, maar ik heb daar toch al buschauffeurs en postbodes met korte broek gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is "een voorbeeldfunctie"? Zodat jongeren zelf ook lange broeken gaan dragen?
Ik vind dat dat best wel kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo lang hij dat maar niet voor de klas doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zijn vrije tijd wel, op school niet.

Waarom niet? Omdat het niet voldoet aan het algemene verwachtingspatroon op school, en een leraar moet in dat opzicht niet zo opvallen vind ik, want dat leidt af van waar het werkelijk om gaat op school; lesgeven en les krijgen.

Persoonlijk zal het me een worst zijn wat een leraar draagt, maar dat is niet het enige wat telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat een leraar best een korte broek mag dragen. De norm is dan wel moeilijk te stellen, dat weet ik. Zelf ga ik niet hoger dan driekwart, maar dat is mijn norm.
Hemdjes vind ik erger. Ik hoef de kinderen niet te laten meegenieten van mijn bezwete, al dan niet behaarde, oksels.
Ik vind het zelf al heel gênant als ik zweetplekken in mijn shirt heb

Als er op mijn school een goede klimaatbeheersing is en de kinderen en ik niet in 28 tot 30 graden moeten werken, dan doe ik wel een lange broek aan (ik heb gelijk een idee voor een goede vraag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je zelf mag weten wat je aan wil of niet, of je nou voor de klas staat of niet (behalve natuurlijk in je ondergoed).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, zeker neen. Dit roept trouwens verre herinneringen op aan een bepaalde periode in de geschiedenis waar de korte broek symbool stond voor een nieuw soort übermensch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mits je in een warm land woont.
Maar... ook in de tropen dragen leraren fatsoenlijke pantalons hoor! :)