Een gezonden nachtrust is 8 uur. Op jou leeftijd is dat minimaal wat je zou moeten slapen. Op tijd naar bed.
ronron1212
13 jaar geleden
ligt eraan hoe actief je bent... maar zo rond de 8 tot 10 uur..
dan ben je goed uitgerust, je bent nog in de groei dus je rust daarbij is heel belangrijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is erg persoonlijk. Ik zou zeggen totdat je je uitgerust voelt. Dat is een kwestie van ervaring opdoen en voelen in je lichaam wanneer je het goed ritme hebt gevonden. In de boeken staat vaak een richttijd van 8 uren. Dat geldt inderdaad voor de grote gemene deler. Mensen praten zichzelf vaak die tijd ook aan en van daaruit voelen ze zich ook goed. Het is ondervinden en kijken wat je lichaam doet als je ontspannen bent en inspanning hebt geleverd. Het lichaam regelt zelf ook voor een stuk de behoefte waardoor je ooit vroeger of later wakker wordt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de persoon af, de een heeft meer slaap nodig dan de ander. ik kan zo 13 uur slapen en mijn vriend heeft maar 7 uur nodig. Het meest gezonde is rond de 8 uur slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je nog in de groei bent, heb je zeker meer dan 8 uur slaap per dag nodig. Hou ongeveer 9 uur slaap per dag aan. Je rust dan goed uit en terwijl je 's nachts uitrust groei je nog eens het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is 8 uurtjes, en midden op de dag nog een klein tukkie (siesta) dat helpt om je concentratie optimaal te houden.in veel landen doen ze al eeuwen zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt als puber zo'n 9 uur slaap nodig. (13+)
Dit is omdat je juist op die leeftijd veel lichamelijke veranderingen doormaakt.
Je lichaam wordt daar erg moe van. Dat is ook de reden waarom pubers vaak zo hangen en niet actief lijken.

De een heeft hier natuurlijk meer last van dan de ander.

Het belangrijkste is om te kijken hoe goed je bent uitgerust als je moet opstaan. Als je moeilijk je bed uit kan komen, dan slaap je niet genoeg. Het kan zijn dat je dan wat eerder naar bed moet (of je wordt 's nachts veel wakker, of slaapt laat in)
Als je al lang voor de wekker wakker bent, dan zou je eventueel wat later naar bed kunnen.

http://educatie.ntr.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574728#b578164