Waarom kan ik 's ochtends mijn wekkers niet horen?

Elke ochtend keer op keer is het voor mij een enorm probleem om mijn bed uit te komen. Het maakt niet uit hoe vroeg of laat ik ga slapen, ik slaap gewoon altijd door mijn wekkers heen.

Ik leg mijn mobiele telefoon altijd naast mijn hoofd en aan de andere kant staat een wekkerradio en een ouderwetse wekker van de Hema.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35.7K

Het beste antwoord

Ik heb lang gezocht naar een goede wekkerradio. Uiteindelijk heb ik er ruim een jaar terug eentje bij de mediamarkt gevonden van het merk AKAI...

Niet goedkoop, maar deze wekker maakt zo ontzettend veel (Dba) herrie dat het praktisch onmogelijk is om hier doorheen te slapen. En als dit wel zou gebeuren dan zorgt mijn hond wel dat ik wakker word. Want de tonen zijn zo ontzettend hoog dat ik zij het niet aan kan horen...

Maar evengoed gebeurd het me nog steeds dat ik de 'snooze' knop net mis en de wekker uitzet. Gelukkig gebeurd dit maar enkele malen per maand. Maar dan wordt ik gewekt door een symphonie van Mozart op mijn telefoon. Die kent wel een 'snooze'functie maar herhaalt zichzelf een keer of 6...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Is het een piepgeluidje? Anders zou ik een wekkerradio proberen, of instellen op een liedje waar je een hekel aan hebt. Wedden dat je wakker wordt? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hema klok/wekkertjes zijn ook onbetrouwbaar (heb er zelf 2). Je hoort ze vaak niet om dat ze gewoon geen geluid maken als ze dat moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien helpt het als je de gordijnen niet sluit. Het licht in de kamer in combinatie met de wekker werkt waarschijlijk beter. Bij mij in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat het dicht in je buurt ligt (naast je hoofd en bed) doe je het onbewust halfslaperig uit zodra die afgaat. Wat je zou kunnen proberen is door het wat verder weg te zetten, bijvoorbeeld op je bureau ofzo, niet in de buurt van je bed. Want dan moet je echt opstaan om het uit te doen, dus ben je zo klaarwakker. Hoop dat je hier wat aan hebt =)..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar! Wat bij mij ECHT heeft geholpen?
Diezelfde ouderwetse bellenwekker in een pan en die in de wasbak, al dan niet dichtbij je bed.
Werkte prima bij mij.

Succes"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden kan heel simpel de volgende zijn... Een wekker moet geprogrammeerd worden als wekker... Je mind/lichaam heeft de mogelijkheid om geluiden te horen voordat je ze hoort... Dit klinkt in zichzelf onwaar, maar geef me de mogelijkheid om het nader uit te leggen.. Geluiden worden gehoord in het onbewuste, worden gewogen op importantie en worden vervolgens aan het bewustzijn doorgegeven... Dat geldt voor alles en niet alleen voor geluiden... Nu is er een geluid, een tak die breekt bijvoorbeeld... Jij hebt bij dat geluid van een brekende tak geen alarm... Voor jou is dat geen enkele reden om actie te ondernemen, dus het geluid wordt naast je neergelegd omdat het insignificant als predicaat meekrijgt... Je hoort een sirene in je slaap, dan wordt je er meteen wakker van, omdat dat geluid een gevaren-lading gekregen heeft, dus het systeem hoort onbewust de tonen van de sirene en geeft het door aan het bewuste met het oogmerk om jezelf buiten de gevarenzone te brengen... Zo werkt je systeem en voor een ieder ander...
Dus als jij de lading van je wekker van brekende tak naar sirene brengt, dan wordt je netjes elke dag gewekt door de wekker en anders zul je er elke dag netjes doorheen slapen...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je wekker gewoon ontzettend hard zetten (soms als ik om 5 uur opsta dan zet ik mijn wekker gewoon zo hard dat ik er wel wakker van MOET worden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had daar vroeger ook veel last van, had op het laatst een wekker gebouwd die een harde knal produceerde. Toen ik ook daar doorheen bleek te slapen heb ik het probleem op een andere manier opgelost; door wat vroeger naar bed te gaan. Wordt nu meestal wakker voordat mijn zacht piepende wekkertje afloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets in jou wíl de wekker niet horen... wíl niet wakker worden, wil iet gestoord worden in de slaap...

ik slaap altijd heeeeel vast... ik word van bijna niets wakker... maar als mijn kind huilt.... dát hoor ik wel, want dat geluid is belangrijk voor mij...

zorg dat voor jou het geluid van je wekker-hoe zacht ook-belangrijk is... dan hoor je het, hoe vast je ook slaapt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee ik kan niet zeggen dat ik met een big smile op mijn gezicht wakker word. 'Weer een hele dag voor de boeg pff'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als het zo voelt als je de wekker hoort, kan ik me voorstellen dat je daar niet op ligt te wachten...
Dat verschijnsel ken ik ook ja :)
Ik heb daar ook altijd problemen mee gehad.
Ik probeer nu om zo regelmatig te leven, dus in het weekend laat ik mijn wekker ook op de normale tijd afgaan (alleen zet ik hem dan wel uit en blijf nog even liggen) en in mijn geval werkt dat heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet om vroeg /laat slapen gaat en niet om de wekker of de geluid er van gaat .

het gaat er om dat je deze dagen of wanneer je door wekker slaapt je niet erg lekker bij voelt of zelfs met tegen zin je zelf moet dwingen om op te staan en naar werk / studie of wat dan ook gaat ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit in een artikel gelezen dat zo'n 10 tot 15% van de mensen moeite heeft met het in de westerse maatschappij heersende ritme. Je moet om 9.00 uur tot 17.00 uur op school of werk zijn, terwijl je pieken liggen in de middag en de avond.
Misschien hoor jij ook tot deze groep. En dan kan je wel de grootste herriebakwekker hebben, voor jou is het niet het tijdstip om op te staan. En sta je dus met heel veel moeite op.
Ben je in staat om te werken op de voor jou gunstige tijden en dus iedere dag pas op te staan wanneer jij uitgeslapen bent? Dan heb je mazzel en zou ik die tijden in ere houden.
Helaas kan dit niet bij iedereen, je baas verwacht je toch op tijd op kantoor. Dan zou ik proberen je ritme geleidelijk aan te veranderen. Iets vroeger naar bed, wat eerder op. En koop een Wake Up Light. Een half uur voor de wekker gaat, gaat ook langzaam het licht aan, zoals het ook in de natuur zou gaan. Ook de geluiden beginnen heel rustig en worden langzamerhand harder. Hierdoor word je op een hele natuurlijke wijze wakker. Ik merk iig dat dit bij mij werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij heb je ook wekkers die trillen
Die plaats je onder je kussen.
Maar vraag me niet waar ze te koop zijn