Wanneer men geopereerd werd aan het neusslijmvlies, kan het dan zijn dat je nog snurkt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Snurkgeluiden ontstaan door een vernauwing in de luchtweg in het traject tussen de ingang van de neus (neusgaten) en de stembanden. Bij mensen die snurken is soms de neusholte te nauw, maar meestal betreft het een
vernauwing achter de huig (dat is de overgang van de neus- naar de keelholte) of het gebied in de keelholte áchter de tong.

Toegevoegd na 27 seconden:
(zie in de tekening het ovale gebied).
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal ontstaat snurken doordat de spieren van de huig te veel verslappen tijdens de slaap.
Dit kan veroorzaakt worden door spierverslappende medicijnen (slaappillen, tranquillizers of alcohol) of door een natuurlijke oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen die snurken zijn te dik. Je kunt met operaties wel wat verhelpen, maar als je echt te dik bent, komt er altijd wel iets voor de luchtstroom hangen dat weer snurken veroorzaakt. Er is maar een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag zegt me niet hoe lang dat het geleden is dat de operatie heeft plaats gevonden. Direct en even na de operatie zal de luchtweg in de neus vernauwd zijn als gewone reactie op de operatie. Door die vernauwing kan dat snurken ontstaan. Zie de bovenstaande reacties. Verder zie ik in de vraagstelling geen aanknopingspunten die naar een mogelijke aanwijzing leiden. Gewicht, enkele lekkere glaasjes wijn, eerder snurkgedrag voor de operatie. Moeilijk in te schatten.