Wintertijd, kleine pukkeltjes op voorhoofd. Hoe komt dat?

Sinds ongeveer 5 jaar heb ik last van kleine pukkeltjes. Gewoon bultjes met niets erin. Het komt ongeveer wanneer de herfst begint en gaat wanneer de lente komt.
Hoe komt dat en hoe haalik t weg. Het zit nu ook op mijn wang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ik zal het eens gaan vragen bij de dokter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik denk niet dat het begint bij het aanzetten van de kachel. wij doen altijd heel laat pas de kachel (hebben geen cv) aan. wel een goeie. Ik zal eens wat meer in die hoek kijken...

Het beste antwoord

Winter is waarschijnlijk de slechtste tijd voor een acne uitbarsting, vooral voor mensen met een droog huidtype. Hoewel acne meer onder de huid heerst dan op het huidoppervlak voor dit type van huid, is nog steeds een dagelijks regime of routine nodig. De huidaandoening verandert zodra het seizoen verandert.

Tijdens de winter, is vochtigheid schaars omdat er een grote daling van luchtvochtigheid en temperatuur ontstaat. De huid wordt droger en zelfs geïrriteerd gecombineerd met het milieu en binnenhuis verwarming. Jeuk van de huid ontstaat en dat gebeurt meestal rond de mond, schouders, billen en neus. Ernstige gevallen zouden ook leiden tot meer dan jeuk, maar ook barstjes waardoor de droge huid gevoelig is voor bacteriën waardoor acne ontstaat. Dus hier zijn enkele nuttige tips die je kan volgen om om te gaan met acne als je een droge huid hebt.

Het is belangrijk dat je je huid goed schoon houdt. Overdrijf alleen niet. Als je te veel boent en schrobt, krijg je een droge huid. Om je huid te beschermen gaat hij meer talg aanmaken, waardoor er meer pukkeltjes ontstaan. Reinig daarom je huid twee keer per dag met producten geschikt voor jouw huidtype. Denk aan een milde scrub een keer per dag, een lotion en een verzorgende crème. Veel beautymerken hebben een drie stappenplan voor iedere dag, die je huid stralend houden.

Hier onder een linkje met nog nog 10 tips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het al 5 jaar hebt, en het gaat 's zomers weer weg, dan zal het vast heel onschuldig zijn. Het zal waarschijnlijk komen, omdat je huid wat moeite heeft met de omschakeling van temperatuur. Zo zijn er ook mensen die b.v. heel ruwe handen krijgen als het gaat vriezen.

Als het je stoort, b.v. het een lelijk gezicht vindt, of het jeukt, kun je je arts om een onschuldig zalfje vragen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begint het vanaf het moment dat je de kachel/cv/verwarming weer gaat gebruiken?

Dan zou het ook kunnen komen doordat het te droog wordt in je leefomgeving!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het het zelfde is wat mijn buurmeisje heeft, kan het komen omdat je zomers meer blootgesteld bent aan zonlicht zij lost het op met een gezichtsbruiner en heeft er nu minder last van maar helemaal weg krijgt ze het er niet mee.