Het verschijnsel dat iemand zijn zinnen niet

afmaakt, heeft dat een naam. Je hoort het veel bij Marc Marie Huijbrechts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Finkers zei een keer dat iemand die dyslectisch is, moeite heeft met zinnen die te lang

Antwoorden (4)

Dat is vaak iemand,die te snel denkt. Hij/zij is dan in gedachte zo ver vooruit,dat ie niet meer weet,waar hij verbaal is gebleven. Heb geen idee, hoe het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je zin niet kan afmaken wegens kortademigheid kan het o.a. astma heten...
Het niet afmaken van zinnen zonder ziekte als oorzaak heeft zover ik weet geen bepaalde term.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noem ik slordig praten. Onzorgvuldig praten. Praten omwille van het praten en dan vervolgens niet nadenken over wat je nu eigenlijk zegt. M.M. Huijbrechts is een zeer goed edoch pijnlijk voorbeeld van zo iemand, en iedereen (nou ja, veel mensen) lopen er nog mee weg ook. Vinden dat dan leuk, schattig, komisch of aandoenlijk. Ik vind het erg irritant. Iemand die regelmatig met zijn kop voor de buis verschijnt, van zo iemand kun je toch op z'n minst verwachten dat 'ie een beetje welbespraakt is? Maar nee. Hoe slapper je lult, des te beter.

Overigens heb ik niks tegen M.M.H. persoonlijk. Vind het een aardige gast, en volgens mij heeft hij heus wel wat in zijn mars. Maar al die zinnen die eindigen in niksigheid, vreselijk irritant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marc Marie is net als de meeste cabaretiers behoorlijk intelligent en weet over het algemeen wat het effect is van wat hij zegt. Hij weet ook dat hij zijn zinnen niet hoeft af te maken omdat het publiek de zin vanzelf....

Juist: afmaakt. De grap is niet de grap te vertellen maar de gedachten van het publiek naar de grap te leiden.

André van Duin doet dat vaak bij schuine grappen. Alsof men hem niet kan betrappen op het zeggen van vieze woorden. Hij zegt ze niet, maar iedereen weet precies...

Waarom stelt een leraar vragen? Niet omdat hij dom is, maar om dezelfde reden als dat Marc Marie zijn zinnen niet afmaakt. Activeren die hersenen.

TENMINSTE, dat denk ik want ik heb het de man nog nooit gevraagd. Kans dat als je hem dit vertelt, dat hij je glazig aankijkt en er dan guitig uit weet te brengen dat ie het zo nog nooit had bekeken. Nee nee, maar ondertussen...