Kun je verliefdheid voelen bij iemand die je helemaal niet kent?

Stel, je kent iemand niet, je hebt hem/haar alleen nog maar gezien en de stem gehoord, en je hebt toch door de dag heen verliefdheidsgevoelens. Kun je dan echt verliefd zijn of ben je dan alleen maar 'opgewonden'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat heb ik ook wat kan je er aan doen om hem te vinden

Het beste antwoord

Er is een Nederlands boek over verliefdheid waarin het verschijnsel wordt "uitgelegd", titel weet ik nu niet, maar kijk eens in de bieb of op bol.com. Het kenmerk van verliefdheid is juist dat je de ander helemaal niet hoeft te kennen, het is pats-boem-raak. Het evolutionaire doel van verliefdheid schijnt te zijn dat er zo snel paren ontstaan en voortgeplant kan worden (dat is de theorie tenminste).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik denk dat je wel verliefd kan zijn,
maar dat als je die persoon zou kennen je diegene misschien niet meer leuk zou vinden.
Ik vind miley cyrus en alix van bntm er super lekker uitzien maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze echt zijn.
Ik heb alleen het beeld van hoe ze zijn op tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dan ben je verliefd.
heerlijk gevoel dat zich dan uit naar hem/haar heeeeeel graag willen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het dan meer een verlangen naar verliefdheid betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, dat is zeker mogelijk. Of het verliefdheid is, of "alleen maar opgewonden" dat weet ik niet. De precieze definities van verliefdheid en opgewonden zijn niet zo makkelijk te geven. Duidelijk is wel dat er blijkbaar iets met je gebeurt, als je denkt aan die persoon, waar je alleen het uiterlijk en de stem van kent.

De kunst is, om naast al die vlinders in je buik, ook je verstand een beetje te gebruiken, zodat het straks niet al te teleurstellend wordt. Lekker verliefd zijn dus, maar wel met beide benen op de grond blijven staan. Ga eens een gesprekje aan met die persoon; misschien word je nog wel veel verliefder, of is alles opeens weg. Weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker kan dat. Denk maar eens aan al die meisjes die verliefd zijn op hun idool of leraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt echt verliefd zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, Ik leerde 2 jaar geleden een jongen kennen, Nou niet eens kennen, maar kennen van jij bent een bekend gezicht voor mij, Ik zag hem in de bus, en een paar maanden later zat hij bij mij op school, ik herinnerde hem nog, en Ik werd zonder echt met hem gesproken te hebben stapelverliefd op hem. Ik sprak nooit echt goed met hem. Maar had wel veel oogcontact... Ik kende hem dus bijna helemaal niet. en toch moest ik er niet aan denken om die toendertijd zonder hem verder te moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat kan. komt vaker voor.
kijk maar:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van wel
maar de eenzaamheid speelt ook een rol denk ik.